Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší.
Aygo a ostatní dva bratříčci mají ambice stát se hity přeplněných měst.
Toyotička do města má nejstarší japonské automobilce přitáhnout mladé zákazníky.
Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení.
Rozvor je 2340 milimetrů. Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu.
***
Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb
***
Stejně jako sourozenci vyznává i aygo minimalistický styl interiéru. Na dveřích vykukuje hodně plechu a z okénka zadních dveří nebudete mávat a pokřikovat na kolemjdoucí slečny/chlapce, nanejvýš je totiž o pár centimetrů vyklopíte.
Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka.
Řidič osmisetkilového autíčka bude mít k dispozici 50 kW (68 koní) výkonu a 93 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném provozu vystačí malá toyota s 4,6 litry benzinu. Maximální rychlost je 157 kilometrů v hodině.
***
O motoru 1,0 VVT-i Toyota prohlašuje, že patří k nejlehčím sériovým motorem současnosti. Váži pouhých 69 kilogramů.
***
Kdo raději naftu, může sáhnout po čtyřválcové čtrnáctistovce D-4D. Malý turbodiesel se 40 kilowatty výkonu (54 koní) a 130 Nm maximálního kroutícího momentu se spokojí s 4,1 litry paliva na 100 kilometrů. Se vznětovým motorem pod kapotou umí aygo pelášit až stošedesátkou. Dieselový common-rail však bude v aygu k mání až od roku 2006.
Motory budou spřaženy s manuální pětistupňovou převodovkou. Koho neustálé řazení při popojíždění v městských kolonách nebaví, sáhne po pětistupňové robotizované převodovce T-Shift5.
Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6). Z komfortní výbavy stojí za pozornost autorádio s přehravačem "CDček" už v základní výbavě, k zahození není ani posilovač řízení. Kola mají rozměr 155/65 R14, v nejvyšší výbavě budou obuta na litá kola.
Toyota Aygo je 3405 mm dlouhá, 1615 mm široká a 1465 mm vysoká, k mání bude ve tří i pětidveřovém provedení. |
Zajímavé řešení konstruktéři zvolili na (třetích) pátých dveřích kufru. Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné. |
Prckové sázejí na bezpečnost. V základní bezpečnostní výbavě najdeme ABS s EBD nebo čtveřici airbagů (maximálně lze připlatit až za 6). |
Japonského rodáka od Kolína bude pohánět litrový zážehový tříválcový motor s proměnným časováním ventilů, kterým ke společnému projektu Toyoty, Peugeotu a Citoënu přispěla právě japonská automobilka. |
Vedle odlišného kabátku (to co oko nevidí je ale z velké části stejné) bude mít také jinak poskládanou - bohatší - výbavu a podle všeho bude také ze všech nejdražší. |
Aygo = fonetický přepis slovního spojení "I go", automobilka říká, že má vyjadřovat uvolněnost a pohyb |
Vzhůru se vyklápí jen sklo samotné, trochu složitější bude ovšem manipulace s nákladem, který je nutné stěhovat přes vysoký práh "vaničky". Maximálně se ho tam vejde 135 litrů, se sklopenými zadními sedadly malá toyota odveze až 751 litrů nákladu. |