Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hybridní koketa Toyota C-HR je sporťák do terénu

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - S myšlenkou menšího SUV nebo crossoveru pracuje největší japonská automobilka už delší dobu. Dnes už je téměř jisté, že RAV4 dostane v příštích letech sourozence. Jak by mohl vypadat, teď Toyota ukazuje na autosalonu v Paříži.

Toyota C-HR | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Není to tak dlouho, co automobilový svět obletěly špionážní fotografie testovacího aurisu s viditelně přizvednutým podvozkem. Možnost, že by Toyota chtěla představit klasický model v provedení Cross se sice zcela vyloučit nedá, otázkou však je, proč by tak činila na základě pětidvéřového hatchbacku. Přednosti zvýšeného podvozku automobilky zpravidla prezentují na praktičtějších kombíkových verzích existujících modelů.

Toyota C-HR

Pařížský koncept naznačuje, že zamaskovaný prototyp využívá karoserii aurisu jen ke zmatení konkurence a pod známým kabátem se ve skutečnosti testuje technika chystané novinky, která by podle všeho měla konkurovat třeba Nissanu Juke nebo Renaultu Captur.

Může se hodit

Potřebujete nové auto Toyota se vám líbí? Kupte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Po usedlém modelu Urban Cruiser, který díru do světa neudělal, zkouší Toyota podstatně odvážnější design. Pařížský koncept C-HR naznačuje, jak by mohl nový crossover vypadat a zároveň potvrzuje snahu Toyoty přilákat mladé zákazníky a definitivně se zbavit nelichotivé nálepky výrobce nevýrazných a designově nudných aut.

Vedle toho, co Toyota momentálně nabízí ve svých showroomech, působí C-HR jako zjevení. Jeho muskulaturní tělo kombinuje prvky kompaktního SUV a sportovního kupé. Disponuje rozvorem 2 640 milimetrů, je 4 350 mm dlouhé, 1 850 mm široké a jen 1 500 mm vysoké. Dynamicky tvarovaná karoserie s vysokým pontonem a poměrně střídmým prosklením je bohatá na obliny, ostré hrany i zajímavé detaily. Z profilu zaujme hlavně jakoby plovoucí střechou s integrovaným spoilerem, vzadu světlomety ve tvaru bumerangu vyčnívajícími z obrysů karoserie a vepředu třeba propracovanou diodovou optikou. Koncept C-HR je prostě nápaditý z každého úhlu.

Fotogalerie

Ve stínu designu trochu stojí použitá technika. Toyota tvrdí, že auto spočívá na zcela nové platformě a k pohonu využívá moderní hybridní ústrojí, které poskytuje výrazně lepší účinnost a nižší spotřebu paliva, ale konkrétní informace o motorech, jejich výkonech nebo o způsobu přenosu kroutícího momentu ke kolům neuvádí. Otevřeně se však mluví o shodné jednotce, jakou dostane příští generace modelu Prius. Ta by měla být údajně k mání ve verzích s pohonem předních i všech kol.

Podle výrobce má koncept vysokou strukturální pevnost a nízko položené těžiště, což jsou faktory, které významnou měrou přispívají ke zlepšení jízdních vlastností. Vedení automobilky se ostatně nechalo slyšet, že chystaný crossover má přinést více emocí a dynamiky.

Šéf Toyoty Akio Toyoda, jenž je mimo jiné známý zálibou ve sportovních vozech, navíc už v roce 2011 prohlásil, že puristické kupé GT86 nebude jediným specifickým modelem zaměřeným na řidiče. Pařížský koncept by mohl být více než hmatatelným důkazem jeho tvrzení.

Na nekonvenčním vzhledu konceptu C-HR spolupracovalo japonské designcentrum Toyoty s evropským studiem Ed2 a nikoliv náhodou. Automobilka tvrdí, že nejnáročnější evropských trh hodlá používat jako měřítko při definování budoucích, hlavně menších modelů. Snad bude mít také dost odvahy přetavit některý ze svých konceptů do sériové podoby.

Autor:




Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf
Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické...  celý článek

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.