Novou mini toyotu si dětí složí s rodiči, a pak s ní povozí kamarády

aktualizováno 
Tati, pojď už mi pomoct složit to auto, ať si můžu s kamarády zajezdit. Poněkud netradiční dětské přání si usmyslela splnit Toyota. Koncept malého roadsteru Camatte57s je určen nejmladším řidičům, kteří mají k řidičáku stejně daleko jako ke kočárku.

Toyota Camatte57s | foto: Toyota

Camatte57s má nejenom zvláštní jméno, ale i neobvykle vypadá. Třímetrové vozítko pohání baterie a je opravdu určené dětem. A to doslova, není to vozítko pro dospívající mládež, s kterým se může od šestnácti na silnice (třeba jako s tuzemskou jawou), ale opravdu je pro děti. I proto si koncept odbyl výstavní premiéru na tokijském veletrhu hraček.

Fotogalerie

Je jasné, že děti na silnici řídit v běžném provozu nemohou, Toyota Camatte57s je určená pro uzavřené neveřejné cesty. Projekt dětského auta není u Toyoty novinkou, ve své podstatě se autíčko camatte představilo již loni. Letošní verze jen zdokonaluje původní koncept, a to relativně nezvyklým způsobem.

Technicky se totiž na loňském a letošním modelu nic zásadního nezměnilo. Autíčko měří tři metry a rozvor má hodnotu 1,8 metru. Pohání ho elektromotor o nespecifikovaném výkonu, ale to ani u takového auta není podstatné. V autě jsou tři sedadla: vpředu jedno uprostřed pro mladého řidiče a vzadu dvě pro posádku.

Řidičovo sedadlo je nastavitelné, a to včetně pedálů a volantu. To proto, aby auto s dítětem rostlo a mladý řidič vždy dokonale dosáhl na všechny ovládací prvky. Pravé zadní sedadlo je určené pro asistujícího rodiče, který může z tohoto místa ovlivňovat řízení a brzdy. Tedy podobně jako v autě autoškoly.

Toyota Camatte57s

Novinkou letošního modelu Camatte57s je ještě větší důraz na společnou kooperaci a dokonalé seznámení s vozidlem a s řízením. Mladí řidiči to vše budou dělat s rodiči, tedy asi především s tatínkem. Nejenom že se děti spolu s rodiči budou učit auto řídit, ale mohou si ho spolu i upravovat.

Letošní Camatte57s se od loňského konceptu liší zcela individualistickým konceptem karoserie, který umožňuje výměnu všech 57 dílů karoserie (na což odkazuje i název auta). Auto tak může vypadat velmi různorodě a hlavně si vše malý řidič vymění za pomoci rodičů sám.

Pokud by vás zajímala cena autíčka od Toyoty, tak zatím můžete nechat peníze v peněžence. Camatte je i v letošním vydání stále jen konceptem a automobilka zatím žádné prohlášení o zahájení výroby nevydala. Navíc cena by jistě nebyla nejnižší, přesto by se určitě po celém světě našlo dost zájemců.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

PRODLUŽUJEME: Soutěž o zimní pneu pokračuje, ve hře je sada gum navíc

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Najdete na iDNES.cz