Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Corolla 1.4: výborný motor, ale méně místa

aktualizováno 
- Toyota Corolla dostala nová přední světla a lepší motor. Vůz s benzinovým čtrnáctistovkovým pohonem, který se podrobil redakčnímu testu, vyniká výkonem, nízkou spotřebou a malým hlukem. Nezměnily se však vnitřní rozměry, které jsou u corolly podobné jako u Škody Octavia. To znamená, že vzadu je málo místa pro nohy. Ačkoliv je motor 1.4 nejslabší pohonnou jednotkou v nabídce Toyoty Corolla, zaručuje dostatečně dynamickou jízdu.

Podle měření v pražském Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) uniká Corolla 1.4 (71 kW) ve zrychlení svým konkurentům, jimiž jsou například Renault Mégane 1.4 (70 kW) nebo Mazda 323 F 1.5 (65 kW). Přesto se ani corolle nedaří překročit stín šestnáctiventilového motoru, ke kterému tradičně patří silný zátah až ve vyšších otáčkách. Měření v ÚSMD to potvrzuje na srovnání testované toyoty se Seatem Toledo s osmiventilovým motorem 1.6 (74 kW), který je hlavně při akceleraci na čtvrtý a pátý rychlostní stupeň o poznání hbitější. Testovací jízdy však ukázaly, že s Corollou 1.4 lze jezdit velmi úsporně. Při pomalé jízdě se spotřeba poroučí i pod pětilitrovou hranici, na dálnici se lze vejít pod osm litrů na sto kilometrů. Spotřeba povyroste ve městě při častějším vytáčení motoru, kdy šplhá k desetilitrové hranici. Jízdní vlastnosti Toyoty Corolla lze označit jako průměrné. Vůz řidiče nezradí ani při krkolomných vyhýbacích manévrech, v zatáčce se však nechová tak neutrálně jako Ford Focus, Opel Astra nebo Škoda Octavia. Naopak výborná je corolla na nerovnostech, které podvozek umí výborně ztlumit. Vadou na kráse jsou mírné otřesy volantu, jež přicházejí s přejezdy špatných vozovek. Podle měření v ÚSMD je kabina Toyoty Corolla rozměrově podobná Škodě Octavia. Je dostatečně široká, ale málo prostorná v oblasti kolen. V tomto parametru corolla i octavia zaostávají jak plyne z výsledků ze zkušebny - o sedm centimetrů za Renaultem Mégane i Mazdou 323 F, o šest centimetrů víc než corolla nabízí Opel Astra, Fiat Brava je prostornější o čtyři centimetry. Interiér Toyoty Corolla má typický znak - šedou barvu. Tu nesou sedadla, dveře i přístrojová deska. Změnou oproti minulé corolle s kulatými světly je v interiéru nový multifunkční displej nahoře na středovém panelu. Sedadla jsou původní - pohodlná a s dobrým bočním vedením. Kufr corolly patří s objemem 372 litrů k mírnému nadprůměru třídy. Od octavie jej však stále dělí propastných více než 150 litrů. Cesta k zavazadlům v Toyotě Corolla vede přes průměrně vysoký práh, ale také neprakticky masivními pátými dveřmi. Právě ty se nebudou líbit nejen ženám, ale ani tělesně handicapovaným lidem. "Když jsem kufr otevřel, což mě stálo dost sil, byl jsem překvapen jeho velkými rozměry. Namáhavé bylo zavírání těžkých pátých dveří," potvrzuje Martin Kovář, který testované automobily hodnotí pro MF DNES z pohledu tělesně postiženého člověka.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,4
Zrychlení 0-400 m (s) 18,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 12,7
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 25,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 33,2
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 9
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8


Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 5
Využití kufru 6
Výhled z vozu 7


Podvozek
Jízdní vlastnosti 7
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 8
Brzdy 7

Očima designéra
Předchozí generace corolly se vyznačovala hravým designem, který přitahoval především ženy. Pro rozšíření skupiny zákazníků na mužskou část populace designéři sáhli k "bavorské inspiraci". Nové skupinové svítilny, především pak optické propojení s oddělenými blinkry jsou však bez koncepce stejně jako prolisy kapoty, které nemají logickou návaznost v přední masce. Pozitivem nového řešení je optické rozšíření vozu. Kvalitně zpracovaný interiér s mnoha odkládacími prostory a praktickým barevným provedením osvěžilo zajímavé "komunikační centrum" v horní části palubní desky.
Jan Prokop, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Toyota Corolla - to je od premiéry v roce 1966 již 23 milionů vyrobených vozidel a osm generací. Jeden ze světově nejprodávanějších automobilů, který má podle záměru svých tvůrců dobře sloužit a nic nepředstírat, si v nové verzi určitě i na trhu v Česku polepší, ale německé a francouzské značky zdaleka neohrozí. Mnohokrát prokázanou spolehlivost a dobrý image uplatní vůz i na trhu ojetin, kde bude žádaným, ale spíše vzácným kusem. Po pětiletém průměrném provozu má vlastník při opětovném prodeji šanci na přibližně 175 000 korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovník redakce

 

 

Namísto dvou kulatých svězel má nyní nová corolla čtyři přední světlomety.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.