Toyota od příštího roku rozšíří modelovou řadu Corolla. Nově se na Corollu přejmenuje i model Auris, a v budoucnu tak budou používat název Corolla celosvětově všechny kompaktní hatchbacky, sedany a kombi v nižší střední třídě. Jejich evropská premiéra je naplánována na začátek roku 2019.
Corolla je celosvětově nejprodávanějším automobilovým modelem, který si od uvedení v roce 1966 koupilo přes 45 milionů zákazníků. Auris nahradil Corollu v Evropě v roce 2007 a mnozí tehdy kroutili hlavou. Auris si ovšem za deset let ve dvou generacích vydobyl slušné renomé. Corolla byla na starém kontinentu přítomna také, v podobě levného (ovšem velmi povedeného) sedanu, který se ovšem masovou záležitostí nestal. V Česku však Toyota letos do července prodala 1010 vozů Corolla a 1011 aurisů. Starý Auris se totiž vlastně doprodává a Corolla má velmi zajímavou cenu, proto jsou prodejní výsledky tak vyrovnané.
Přejmenování modelu souvisí s přechodem modelu Corolla na novou podvozkovou architekturu TNGA (Toyota New Global Architecture), která nahradí tři různé dosud používané platformy. Všechna tři karosářská provedení Corolly budou v hybridním provedení.
Nová Corolla Touring Sports se představí ve světové premiéře na autosalonu v Paříži po boku kratšího hatchbacku, v obou případech s hybridním pohonem. Kombíků této kategorie v Evropě začíná ubývat na úkor SUV a z nich odvozených crossoverů, nově se spekuluje, že o kombiverzi přijde Volkswagen Golf. O to bude nabídka kombíku Corolly zajímavější.
Nová Corolla má siluetu podobnou předchůdci Aurisu, ale je to zcela nové auto. Design se drží stylu aktuálních toyot a zároveň se vyhýbá bláznivinám některých modelů této japonské značky. Je to střízlivá směs sportovnosti a zajímavých designérských prvků v kabátu klasického hatchbacku.
Auto stojí na platformě Toyoty označené TNGA, kterou používá například crossover C-HR nebo Prius. Auris první generace byl v Evropě prvním velkosériově vyráběným klíčovým modelem od Toyoty s hybridním pohonem. Nyní bude prvním modelem, který nabídne dva druhy hybridního pohonu a pouze jeden klasický spalovací motor – benzinovou jednotku 1,2 litru s přeplňováním o výkonu 116 koní. Z hybridních ústrojí budou k mání provedení s benzinovými čtyřválci 1,8 litru o výkonu 122 k, resp. 2,0 litru o výkonu 180 k (zcela nový motor představený aktuálně v novém Lexusu UX). Diesely z nabídky Toyota už téměř úplně vypustila, Corolla se naftového motoru určitě nedočká.
Nová Corolla bude o 30 mm širší a v provedení hatchback o 40 mm delší, o tuto hodnotu narostl rozvor, což se projeví v prostornosti kabiny v podélném směru. Auto je o 25 mm nižší než předchůdce a u kapoty motoru činí pokles oproti předchůdci 47 mm. Kombík se protáhl oproti aktuální verzi o šest centimetrů na 4,65 metru a rozvor 2,7 metru je ještě delší než u hatchbacku. Toyota slibuje kufr o objemu 598 litrů. Zadní náprava bude víceprvková u všech variant. V nabídce se má premiérově objevit také adaptivní podvozek.
Nová Corolla dostane moderní technologie v podobě průhledového head-up displeje, systému bezdrátového nabíjení pro mobily nebo nové multimediální systémy.