Corolla je zpátky s velkým kufrem. Místo dieselů má hybrid

aktualizováno 
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Po dvou generacích Aurisu se Toyota vrací k osvědčenému jménu Corolla. Kombi musí v nabídce nahradit nejen předchozí model, ale i o třídu větší Avensis. Proto se pořádně natáhl rozvor a objem kufru se zvětšil těsně pod šest set litrů.

Toyota Corolla | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Zbrusu nová Corolla je dalším ze zástupu toyot, které využívají modulární platformu TNGA. Ta jednak počítá s prostorově úspornou zástavbou hybridního pohonu, zároveň však akcentuje ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Toyota se chlubí radikálním zvýšením tuhosti karoserie o 60 %, snížením těžiště o deset milimetrů a v zájmu zlepšení komfortu, ovladatelnosti a stability při brzdění kompletně přepracovaným podvozkem.

Toyota Corolla

Hlavní novinkou je sázka na hybridní pohon. V souladu s dřívějšími prohlášeními Toyoty se u Corolly s dieselem nepočítá, hybridy jsou naopak na výběr dva. Slabší a úspornější má spalovací motor 1,8 l a systémový výkon 90 kW, silnější s dvoulitrem pod kapotou dosahuje 132 kW. Nabídku doplní benzinový čtyřválec 1.2 Turbo, který jako jediný dostane manuální převodovku.

Autosalon Paříž 2018

Corolla však v kombíkové verzi také znatelně povyrostla. Rozvor se natáhl o deset centimetrů na rovných 2,7 metru, čímž se vyrovnal o třídu většímu Avensisu. Tento model Toyota již jen doprodává – pro postupně klesající zájem byla jeho výroba ukončena a Corolle přibývá nelehký úkol udržet u značky ty zákazníky, kteří nepřesedli do SUV.

Japonci tvrdí, že Corolla Touring Sports, jak se kombi oficiálně jmenuje, má nejvíce místa pro kolena ze všech vozů ve své třídě. Nám to tak jednoznačné nepřipadá, v Octavii Combi je přece jen o něco víc místa. Mezigenerační zlepšení však Corolle nelze upřít.

Po otevření kufru překvapí jeho uspořádání. Podlaha je relativně vysoko a zavazadlový prostor je extrémně dlouhý. Vše se vysvětlí po odklopení dvojitého dna – pod ním se nachází obří prostor s vybráním pro rezervu. Baterie se tedy nacházejí jen pod zadními sedadly.

Fotogalerie

Díky tomu Corolla má vynikajících 598 litrů pro zavazadla (dvoulitrový hybrid 581 litrů), zároveň však musí trochu kouzlit se zadními sedadly. Ta jsou více vpředu a mají výš položený sedák, než by bylo přirozené. A dvojité dno v horní poloze plynule navazuje na jejich sklopená opěradla. Podlahu lze samozřejmě i snížit, pak však vznikne schod.

Nejvíc Corolla Touring Sports překvapí tím, jak je nízká a sportovně přikrčená. Konstruktéři nejen že snížili těžiště, ale také zkrátili převisy. Kapota motoru je o radikálních 47 milimetrů níž, střecha se snížila o 25 milimetrů. A aby se tyto změny ještě více zdůraznily, má zadní sklo o 12 stupňů menší sklon. Přes celkový nárůst proto nová Corolla kombi vypadá mnohem elegantněji než končící, poněkud těžkopádný Auris TS. Designu svědčí i to, že tentokrát je kombi postavené jako svébytný model, který nemá od předních dveří dál žádný díl společný s hatchbackem.

Toyota Corolla

Z péče, kterou Toyota nové Corolle věnovala, je zřejmé, jak velký význam pro ni tento model má. Změnou názvu z Auris zpět na Corolla se hatchback a kombi dostávají opět do středu dění – po dvě generace jsme v Evropě jako Corollu znali jen okrajově prodávaný sedan. Je zřejmé, že v době, kdy evropský trh šílí po SUV, chtějí Japonci upevňovat svoje pozice v nižší střední třídě těmi nejsilnějšími zbraněmi.

Autoři:


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Více svalů i místa a digitální vnitřek. První jízda novým Audi Q3

Audi Q3 2018

Po sedmi letech Audi přichází s novou generací menšího SUV. Nové Q3 je větší, luxusnější a samozřejmě lépe vybavené....

Nástupce Škody Rapid se představuje, tajné už je jen jméno

Skica konceptu Škoda Vision RS

Zatím je to Vision RS, tak Škoda označuje své koncepty poslední roky. Do měsíce však bude venku jméno finálního...

Smart slaví dvacet, na oslavu si uřízl střechu a čelní sklo

Smart Forease

Před dvaceti lety Daimler přišel s revolučním městským autem Smart. Toto výročí slaví efektním konceptem, který spojuje...



Najdete na iDNES.cz