Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

aktualizováno 
Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude zase říkat Corolla. Návrat k jednomu z nejznámějších jmen automobilového průmyslu chystá na autosalon v Paříži. Představí tam také kombiverzi.

Toyota Corolla kombi | foto: Toyota

Toyota od příštího roku rozšíří modelovou řadu Corolla. Nově se na Corollu přejmenuje i model Auris, a v budoucnu tak budou používat název Corolla celosvětově všechny kompaktní hatchbacky, sedany a kombi v nižší střední třídě. Jejich evropská premiéra je naplánována na začátek roku 2019.

Corolla je celosvětově nejprodávanějším automobilovým modelem, který si od uvedení v roce 1966 koupilo přes 45 milionů zákazníků. Auris nahradil Corollu v Evropě v roce 2007 a mnozí tehdy kroutili hlavou. Auris si ovšem za deset let ve dvou generacích vydobyl slušné renomé. Corolla byla na starém kontinentu přítomna také, v podobě levného (ovšem velmi povedeného) sedanu, který se ovšem masovou záležitostí nestal. V Česku však Toyota letos do července prodala 1010 vozů Corolla a 1011 aurisů. Starý Auris se totiž vlastně doprodává a Corolla má velmi zajímavou cenu, proto jsou prodejní výsledky tak vyrovnané.

Toyota Corolla kombi

Přejmenování modelu souvisí s přechodem modelu Corolla na novou podvozkovou architekturu TNGA (Toyota New Global Architecture), která nahradí tři různé dosud používané platformy. Všechna tři karosářská provedení Corolly budou v hybridním provedení.

Nová Corolla Touring Sports se představí ve světové premiéře na autosalonu v Paříži po boku kratšího hatchbacku, v obou případech s hybridním pohonem. Kombíků této kategorie v Evropě začíná ubývat na úkor SUV a z nich odvozených crossoverů, nově se spekuluje, že o kombiverzi přijde Volkswagen Golf. O to bude nabídka kombíku Corolly zajímavější.

Nová Corolla má siluetu podobnou předchůdci Aurisu, ale je to zcela nové auto. Design se drží stylu aktuálních toyot a zároveň se vyhýbá bláznivinám některých modelů této japonské značky. Je to střízlivá směs sportovnosti a zajímavých designérských prvků v kabátu klasického hatchbacku.

Auto stojí na platformě Toyoty označené TNGA, kterou používá například crossover C-HR nebo Prius. Auris první generace byl v Evropě prvním velkosériově vyráběným klíčovým modelem od Toyoty s hybridním pohonem. Nyní bude prvním modelem, který nabídne dva druhy hybridního pohonu a pouze jeden klasický spalovací motor – benzinovou jednotku 1,2 litru s přeplňováním o výkonu 116 koní. Z hybridních ústrojí budou k mání provedení s benzinovými čtyřválci 1,8 litru o výkonu 122 k, resp. 2,0 litru o výkonu 180 k (zcela nový motor představený aktuálně v novém Lexusu UX). Diesely z nabídky Toyota už téměř úplně vypustila, Corolla se naftového motoru určitě nedočká.

Fotogalerie

Nová Corolla bude o 30 mm širší a v provedení hatchback o 40 mm delší, o tuto hodnotu narostl rozvor, což se projeví v prostornosti kabiny v podélném směru. Auto je o 25 mm nižší než předchůdce a u kapoty motoru činí pokles oproti předchůdci 47 mm. Kombík se protáhl oproti aktuální verzi o šest centimetrů na 4,65 metru a rozvor 2,7 metru je ještě delší než u hatchbacku. Toyota slibuje kufr o objemu 598 litrů. Zadní náprava bude víceprvková u všech variant. V nabídce se má premiérově objevit také adaptivní podvozek.

Nová Corolla dostane moderní technologie v podobě průhledového head-up displeje, systému bezdrátového nabíjení pro mobily nebo nové multimediální systémy.

Autoři: ,

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

Mitsubishi L200 2019

Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Najdete na iDNES.cz