Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota CS&S: palivu pomáhá elektřina

  16:01aktualizováno  16:01
Největším lákadlem stánku japonské automobilky je bezesporu sněhobílý sporťák jménem CS&S. Překvapující je nejen červeně čalouněný interiér, kde se z na první pohled dvoumístného interiéru "vyloupnou" místa čtyři. Udiví i pohled pod kapotu, kde najdeme dva druhy pohonu. K cíli cesty posádku dovede satelitní navigace, vyřídít si můžou i e-maily.
Toyota CS&S - zdařilá studie

Toyota CS&S - zdařilá studie - Kromě toho, že je CS&S dokonale dotažené stylistické cvičení, je také příslibem toho, jak by mohla v budoucnu vypadat Toyota MR2. | foto: iDNES.cz

Kromě toho, že je CS&S dokonale dotažené stylistické cvičení, je také příslibem toho, jak by mohla v budoucnu vypadat Toyota MR2.

Toyota CS&S je konceptem 2+2místného otevřeného sportovního vozu, který by se v aktuální nabídce značky zařadil mezi celicu a výše jmenovanou MR2. Vůz využívá u Toyoty oblíbený hybridní systém pohonu, kde uprostřed uložený zážehový motor 1,5 l pohání zadní a vysokovýkonný elektromotor přední kola.

Představený projekt prezentuje výhody hybridního pohonu a náhonu všech kol, nezanetbatelé je i (pro správný sporťák nezbytné) kvalitní zrychlení, kterého dosahuje díky vysokému točivému momentu elektromotoru.

Toyota chce konceptem CS&S přesvědčit i nejzavilejší zastánce benzínu, že hybridní technologie nemusí být pouze ekologicky výhodná, ale že zároveň může řidiči nabídnout výbornou dynamiku a sportovní jízdní výkony.
Pod kapotou
Vůz CS&S je vybaven nejmodernějším systémem Hybrid Synergy Drive, který bude Toyota montovat do druhé generace modelu Prius. Dosud používané hybridní systémy většinou využívají zážehový či vznětový motor jako hlavní zdroj výkonu. Elektromotor u nich pracuje pouze coby pomocný zdroj. Systém hybrid Synergy Drive používá mnohem výkonnější elektromotor a díky tomu se nemusí tolik spoléhat na spalovací zážehový motor například při akceleraci. Elektromotor má přitom větší účinnost než spalovací motor, což s sebou nese efektivnější využití paliva, resp. energie.

Filozofie Toyoty při vývoji nového hybridního systému byla jednoduchá – díky většímu výkonu elektromotoru i zážehového motoru nabídnout parametry, které vozidlům s tímto druhem pohonu umožní dosahovat stejné dynamiky, jako u konvenčních sériově vyráběných automobilů.

Koncept tělem i duší
CS&S je typickým reprezentantem asijského designu: odvážné řešení základních prvků tvořících "tvář" vozu a plné tvary karoserie. Toyota vsadila na kontrast mezi ostrými linkami a plynulými přechody a oblinami. Výrazně je oddělen především prostor mezi řidičem a spolujezdcem, čímž je zdůrazněno sportovní vyznění vozu.

Na první pohled vypadá CS&S jako ryze dvoumístný futuristicky pojatý otevřený sportovní vůz. Pod zadními odnímatelnými kryty se však skrývají ještě dvě další sedadla, díky nimž vůz celkem přepraví čtyři osoby. Sedadla mají tvar shodný s liniemi exteriéru, sedadlo předního spolujezdce je navíc otočné.

Auto, nebo star-trek?
V konceptu CS&S se uplatnil především pokrokový komunikační systém pojmenovaný Toyota Space Touch. Integruje v sobě autorádio, satelitní navigaci a e-mail a s cestujícími komunikuje prostřednictvím série holografických projekcí, které se vznáší v prostoru. V nich může řidič „dotykem“ zvolit požadovanou funkci. Přes uvedené uživatelské rozhraní lze ovládat klimatizaci, audiosystém, navigaci nebo se napojit na internet. Ovládání této technologie je přitom velmi snadné a intuitivní.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.