Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota CS&S: palivu pomáhá elektřina

  16:01aktualizováno  16:01
Největším lákadlem stánku japonské automobilky je bezesporu sněhobílý sporťák jménem CS&S. Překvapující je nejen červeně čalouněný interiér, kde se z na první pohled dvoumístného interiéru "vyloupnou" místa čtyři. Udiví i pohled pod kapotu, kde najdeme dva druhy pohonu. K cíli cesty posádku dovede satelitní navigace, vyřídít si můžou i e-maily.
Toyota CS&S - zdařilá studie

Toyota CS&S - zdařilá studie - Kromě toho, že je CS&S dokonale dotažené stylistické cvičení, je také příslibem toho, jak by mohla v budoucnu vypadat Toyota MR2. | foto: iDNES.cz

Kromě toho, že je CS&S dokonale dotažené stylistické cvičení, je také příslibem toho, jak by mohla v budoucnu vypadat Toyota MR2.

Toyota CS&S je konceptem 2+2místného otevřeného sportovního vozu, který by se v aktuální nabídce značky zařadil mezi celicu a výše jmenovanou MR2. Vůz využívá u Toyoty oblíbený hybridní systém pohonu, kde uprostřed uložený zážehový motor 1,5 l pohání zadní a vysokovýkonný elektromotor přední kola.

Představený projekt prezentuje výhody hybridního pohonu a náhonu všech kol, nezanetbatelé je i (pro správný sporťák nezbytné) kvalitní zrychlení, kterého dosahuje díky vysokému točivému momentu elektromotoru.

Toyota chce konceptem CS&S přesvědčit i nejzavilejší zastánce benzínu, že hybridní technologie nemusí být pouze ekologicky výhodná, ale že zároveň může řidiči nabídnout výbornou dynamiku a sportovní jízdní výkony.
Pod kapotou
Vůz CS&S je vybaven nejmodernějším systémem Hybrid Synergy Drive, který bude Toyota montovat do druhé generace modelu Prius. Dosud používané hybridní systémy většinou využívají zážehový či vznětový motor jako hlavní zdroj výkonu. Elektromotor u nich pracuje pouze coby pomocný zdroj. Systém hybrid Synergy Drive používá mnohem výkonnější elektromotor a díky tomu se nemusí tolik spoléhat na spalovací zážehový motor například při akceleraci. Elektromotor má přitom větší účinnost než spalovací motor, což s sebou nese efektivnější využití paliva, resp. energie.

Filozofie Toyoty při vývoji nového hybridního systému byla jednoduchá – díky většímu výkonu elektromotoru i zážehového motoru nabídnout parametry, které vozidlům s tímto druhem pohonu umožní dosahovat stejné dynamiky, jako u konvenčních sériově vyráběných automobilů.

Koncept tělem i duší
CS&S je typickým reprezentantem asijského designu: odvážné řešení základních prvků tvořících "tvář" vozu a plné tvary karoserie. Toyota vsadila na kontrast mezi ostrými linkami a plynulými přechody a oblinami. Výrazně je oddělen především prostor mezi řidičem a spolujezdcem, čímž je zdůrazněno sportovní vyznění vozu.

Na první pohled vypadá CS&S jako ryze dvoumístný futuristicky pojatý otevřený sportovní vůz. Pod zadními odnímatelnými kryty se však skrývají ještě dvě další sedadla, díky nimž vůz celkem přepraví čtyři osoby. Sedadla mají tvar shodný s liniemi exteriéru, sedadlo předního spolujezdce je navíc otočné.

Auto, nebo star-trek?
V konceptu CS&S se uplatnil především pokrokový komunikační systém pojmenovaný Toyota Space Touch. Integruje v sobě autorádio, satelitní navigaci a e-mail a s cestujícími komunikuje prostřednictvím série holografických projekcí, které se vznáší v prostoru. V nich může řidič „dotykem“ zvolit požadovanou funkci. Přes uvedené uživatelské rozhraní lze ovládat klimatizaci, audiosystém, navigaci nebo se napojit na internet. Ovládání této technologie je přitom velmi snadné a intuitivní.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Najdete na iDNES.cz