Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota: Francouzi brzdí Kolín

  13:31aktualizováno  13:31
Harmonogram výstavby společného závodu Toyoty a PSA se zdá být ohrožen. Důvodem obav, které jsou slyšet z japonského tábora, je velká náročnost manažerů PSA. Peugeot a Citroen mají v projektu zajišťovat nákup, zásobování a logistické procesy, přičemž již v počátečním stádiu prací se snaží neúměrně snížit náklady, což termín startu výroby v kolínské průmyslové zóně Ovčáry ohrožuje.

"Sekce nákupu PSA zvolila velice přísnou nákladovou politiku a zároveň dbá na stoprocentní kvalitu. Přemrštěné požadavky by mohly start výroby posunout," prohlásil Yoshio Shirai, jeden ze šéfů Toyoty odpovědný za vývoj. Tiskový mluvčí koncernu PSA Hugues Dufour však jakékoli ohrožení startu v lednu 2005 odmítá.

Spory mezi oběma výrobci existují i v jiných oblastech. "Některé procesy probíhají v Evropě odlišně než u nás," poukazuje na kulturní i obchodní zvyklosti Shirai. Dále uvádí, že problémy lze čekat například při samotném rozjezdu výrobních linek. Toyota i PSA se totiž významně liší dobou mezi startem a dosažením plné kapacity výroby.

Dle ekonomů si je však nutné uvědomit, že každý projekt joint-venture naráží na problémy v přístupu manažerů. Tím spíše, pokud jsou partneři z tak odlišných regionů jako Toyota a PSA. "Vidím velkou snahu vzájemné interkulturální rozdíly překonat," uklidňuje situaci Akihiko Saito, viceprezident automobilky ze země vycházejícího slunce. Dle něj nelze ani hovořit o jakémkoli zpoždění, vše zatím běží dle termínů harmonogramu.

Ze strany Toyoty, jež je ve společném podniku odpovědná za technologii a výrobu, lze vypozorovat v poslední době větší aktivitu. Nejen, že to byli právě Japonci, kteří nakonec umístění investice v Česku prosadili, ale spuštění továrny v Kolíně zabezpečují i dalšími včasnými rozhodnutími. Minulý týden například oznámili výstavbu další motorárny v polském Walbrzychu v hodnotě 300 miliónů euro. Ta bude do Kolína dodávat většinu malolitrážních motorů i převodovek.

Obě automobilky plánují v Kolíně vyrábět ročně na 300 tisíc malých vozů, které by měly být dle dostupných informací menší než Škoda Fabia. Dosud největší investice na zelené louce u nás ve výši 1,5 miliardy euro přinese práci nejméně dvěma tisícům lidí z okolí Kolína a možná až 10 tisíc v dodavatelských firmách.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.