Asi nejzvláštnějším chystaným konceptem Toyoty je FV2. Je to poněkud nezvyklá kategorie dopravního prostředku. Futuristické oblé tvary jsou jen začátek. Mnohem zajímavější je způsob ovládání.
Řidič ve "vozítku" stojí a ničeho se nedrží. Toyota FV2 totiž nemá volant ani řídítka. Ano, zní to zvláštně a ono to zvláštní i bude. Minimálně zpočátku. Princip ovládání je vzdáleně podobný dvojkolce Segway. Řídí se pohybem těla, logicky dopředu a dozadu, případně pohybem do boků. Otázkou je, nakolik bude postoj na takovém vozidle pohodlný.
Toyota FV2 bude pohyby řidiče analyzovat a podle toho přizpůsobí jízdní styl. Navíc bude hlídat provoz či mrtvé úhly, ale to vše díky propojení s ostatními vozidly, což je zatím hudba budoucnosti. Toyota FV2 bude umět i analyzovat hlas řidiče a bude si ho zároveň natáčet, aby zjistila jeho náladu. Podle toho na displeji doporučí vhodný cíl cesty a navíc bude podle nálady řidiče měnit barvu karoserie.
To se bude dít pravděpodobně pomocí displejů na karoserii. Jak to vypadá, si můžete vyzkoušet v mobilní aplikaci se jménem Toyota FV2, která je dostupná pro smartphony s operačními systémy Android a iOS (iPhone).
Dalším konceptem je vize nového japonského taxíku. Ten by měl nahradit letitou a tradiční Toyotu Crown, která v aktuální taxi verzi vychází z desáté generace auta z roku 1995. Podobné taxíky pak můžete vidět i v Singapuru a v Hong Kongu. Taxikářský crown je klasický sedan s dost archaickým designem, nový koncept jde trochu jiným směrem. Koncepčně připomíná londýnská taxi, ale má moderní hranatou karoserii a velká prosklená okna.
Relativně kompaktní vůz s délkou 4,35 metru má rovnou podlahu a elektricky ovládané zadní posuvné dveře. Je postaven podle japonských norem pro vozy taxi a s rozvorem 2,75 metru a výškou 1,7 metru by měl být pro pasažéry prostorný a pohodlný. Ač se dosud v japonském taxi provozu dominantnímu modelu Crown nikterak nepodobá, přeci jen jednu věc mají společnou: tradičně umístěná zrcátka výrazně vpředu na blatnících místo na dveřích. Jejich tvar je však velmi moderní až futuristický. Auto pak pohání spalovací motor na LPG.
Další dvě kreace Toyoty nemají daleko k sériové výrobě, ale jsou určeny jen pro domácí trh, respektive pro export v rámci Asie. Dvě MPV se jmény Noah a Voxy se začnou prodávat již na jaře příštího roku a představují pro nás poněkud nezvyklý design velkoprostorových aut pro sedm pasažérů. Modely se od sebe liší délkou (delší Voxy měří 4,71 metru, Noah pak 4,69 metru) a nepatrně i šířkou. Mají ovšem stejnou výšku 1,82 metru a solidní rozvor 2,85 metru.
Design je hodně asijský, a i proto se nepočítá, že by se některý z modelů dostal do Evropy. Výhodou má být velmi variabilní interiér s výrazně posuvnými sedadly ve druhé řadě. Na přání bude k dispozici i verze pro přepravu pasažérů upoutaných na vozík. Základní pohonnou jednotkou bude u obou modelů dvoulitrový benzinový motor, který je zatím bez bližší specifikace a k mání bude i hybridní verze, kombinující elektromotor a benzinový agregát 1,8 litru.
Tokijský autosalon začíná 22. listopadu a na něm Toyota všechny novinky oficiálně představí.