Oproti většině konkurenčních velkých SUV je land cruiser od Toyoty přece jen opravdovější teréňák. Auto si stále zachovalo rámovou konstrukci, a tak si poradí i s mnohem těžším terénem než jen s výjezdem zasněženou polní cestou. Land cruiser je i z tohoto důvodu u zákazníků oblíbený, a to v různých variantách po celém světě. Facelift se však týká verze 150, která se prodává v Evropě od roku 2009.
Podle výrobce se novinka oproti původní verzi natáhla o zanedbatelné dva centimetry. Platí to pro třídveřovou i pětidveřovou verzi. Nejpodstatnější změnou je zcela přepracovaná příď, kde vůz získal nový nárazník, mohutnější masku chladiče a nová světla s denními LED. S novou tváří má land cruiser dynamičtější vzezření a ještě o něco víc přidal na své mohutné stavbě.
Nový je i nárazník vzadu, kde se taktéž do svítilen dostaly stále populárnější LEDky. Novinka pak zvnějšku dostala i nové designy litých kol. Tím výčet inovací zvnějšku končí, na zbytek auta nebylo nutné sahat.
Drobnějšími změnami prošel i interiér. Nový je přístrojový štít s optitronovými budíky a 4,2palcovým multifunkčním barevným displejem. Pozměněná je i středová konzola a ovladače terénních režimů. Na palubní desce a výplních dveří pozměnil výrobce některé detaily a u sedmimístné verze použil nové potahy sedadel. Interiér si nyní budou moci zákazníci objednat ve dvou barevných variantách: černé a světlé v barvě slonové kosti.
S faceliftem by se neměla změnit cena land cruiseru, ale detaily zatím výrobce nezveřejnil. Současná verze začíná na českém trhu na částce jeden milion korun za třídveřovou variantu s dieselovým motorem a manuální převodovkou. V nejvyšší výbavě Connect+, sedmimístné verzi a s benzinovým čtyřlitrovým motorem stojí land cruiser téměř 1,8 milionu korun. Ještě dražší je pak samostatná modelová řada s osmiválcovými motory, které se však uvedený facelift netýká.
Z výše uvedeného vyplývá, že nabídka dvojice motorů zůstává. Základem je třílitrový diesel D-4D s výkonem 127 kW, který se dodává buď s šestiválcovým manuálem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Silnější benzinový šestiválec má objem čtyři litry a poskytuje maximální výkon 207 kW. Silnější motor je výhradně spojený s automatickou převodovkou.
Mimoevropští zákazníci se pak mohou těšit i na facelift příbuzného modelu GX od prémiové značky Lexus koncernu Toyota. Ačkoliv Lexus je v Evropě a i na našem trhu aktivní, tak právě tento model zde nenabízí. Facelift Lexusu GX je zhruba ve stejných intencích jako u land cruiseru. Změněná je příď i zadek auta, interiér pak pobral trochu víc změn než tomu je u toyoty. S osmiválcovým motorem o objemu 4,6 litru bude nový Lexus GX 460 stát v USA necelých 50 000 dolarů za základní provedení.