Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota má další problémy. Americkým corollám zlobí řízení

aktualizováno 
Americký úřad pro bezpečnost silničního provozu registruje stížnosti majitelů vozů Toyota Corolla, kteří tvrdí, že jejich auto za určitých podmínek odmítá držet směr jízdy. Na vině by měl být vadný posilovač řízení.

Toyota Corolla | foto: Toyota

Pro automobilku Toyota se možná rýsuje další hromadná svolávací akce. Americký úřad NHTSA registruje 83 stížností majitelů vozů Toyota Corolla modelových ročníků 2009 a 2010. Řidiči upozorňují na podivné chování řízení vozu.

Za určitých podmínek totiž automobil podle svědectví řidičů odmítá držet směr a samovolně se stáčí na stranu. To může při troše nepozornosti způsobit nechtěné vybočení z jízdního pruhu. Pokud se řidič pokusí nechtěný manévr kompenzovat mírným natočením volantu do protipohybu, může se vůz na opačnou stranu vychýlit více, než by očekával. Jediným řešením, jak se tomuto problému vyhnout, je prý sveřepě držet volant v přímé poloze.

K problémům dochází v rychlostech nad 40 mil za hodinu (64 km/h) a údajně již kvůli nim došlo k deseti nehodám, při nichž bylo zraněno celkem šest osob. Potíže prý podle všeho způsobuje vadný elektrický posilovač řízení.

Problémy vozů Toyota

- V roce 2007 míří do servisů 533 000 vozů Tundra a Sequoia kvůli vadným kulovým čepům.

- Počátkem roku 2009 míří do servisů po celém světě 1,35 milionu vozů Yaris (také prodáván jako Vitz nebo Belta) kvůli vadné izolaci, která může vzplanout po aktivaci předpínače pásů. V Česku se akce týká 4 940 vozů.

- V roce 2009 svolává Toyota v USA do servisů 4,2 milionu vozů. Jejich plynový pedál se může zaseknout o podlahovou rohož.

- Počátkem roku 2010 pokračuje svolávací akce v USA. Tentokrát zamíří do servisů 2,3 milionu vozů kvůli vadné konstrukci plynového pedálu. Ten se opět může zaseknout.

- Koncem ledna je předchozí akce rozšířena i na 1,8 milionu vozů v Evropě. V Česku musí do servisu přes 14 000 aut.

- Počátkem února se objevuje problém u nové Toyoty Prius. Má vadné ABS, do servisu bude muset celkem 437 000 vozů. V Česku je to asi jen 94 aut.

- O pár dní později hlásí řidiči v USA potíže s posilovačem řízení.

Podle všeho ovšem toto nejsou jediné potíže s řízením. Jihoafrický server The Daily Maverick uvádí, že model auris má potíže se samotným volantem. Ten může z nenadání doslova a do písmene spadnout řidiči do klína. Podle vyjádření zástupců automobilky ale k tomuto problému nemůže dojít za jízdy a na volant musí být vyvinuta větší síla.

Přesto jihoafrické zastoupení považuje problém za výrazné bezpečnostní riziko a pro jistotu u několika postižených vozů nechává měnit celý sloupek řízení. Problém se může týkat pouze modelu Auris z roku 2008, novější vozy mají sloupek řízení přepracovaný. Stejnou situaci řešilo již v roce 2008 zastoupení Toyoty ve Velké Británii. Tam byli majitelé potenciálně postižených vozů sezváni dopisem k opravě do servisu.

Problémy Toyoty Auris se sloupkem řízení

Na Toyotu se tak v poslední době valí jedna nepříjemnost za druhou. Oba výše zmíněné modely jsou již tak součástí rozsáhlé celosvětové svolávací akce, kvůli které musí do servisu asi 8,1 milionu vozů Toyota a Lexus. Část z nich má konstrukčně vadný pedál plynu, některé modely svolané v USA již dříve dostaly novou podlahovou rohož, jelikož se o ni mohl plynový pedál zaseknout.

Problémy Toyoty Auris se sloupkem řízení

Tento týden pak Toyota oznámila, že po celém světě musí do servisů zamířit 437 000 kusů poslední generace hybridního modelu Prius. Ten má vadný řídicí software ABS. Je pravděpodobné, že si Toyota od obrovských potíží ještě nějakou chvíli neodpočine.

Majitelé vozů budou totiž daleko méně shovívaví k jakékoli menší chybičce a hlášení různých problémů se budou na úřadech i v servisech nadále vršit. Pro automobilku to znamená velké potíže. Celková hodnota akcií se propadla již o více než 34 miliard dolarů a zákazníci si koupi nové toyoty dvakrát rozmýšlejí.

Vozy Toyota přitom byly donedávna považovány za nejspolehlivější auta vůbec. Současný stav ale spíš připomíná hon na čarodějnice. Za poslední rok automobilka povolala do servisů již přes deset milionů vozů. To je více než její celoroční produkce.





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.