Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Me.We je auto, které si můžete převléknout

  13:22aktualizováno  13:22
V jednoduchosti je někdy krása. Tedy v případě konceptu Toyoty Me.We je mluvení o absolutní kráse poněkud diskutabilní, ale jednoduchost konceptu toto přísloví rozhodně splňuje. Jednoduché a lehké auto je maximálně variabilní a navíc ho snadno převléknete.

Toyota ME.WE | foto: Toyota

Malá auta pro městský provoz mají být jednoduchá a příliš u nich nehraje roli výkon nebo sofistikovaná výbava. Stejného názoru je i francouzský designér Jean-Marie Massaud, který se podílel na vývoji konceptu elektromobilu Toyota Me.We.

Fotogalerie

Me.We vypadá z našeho evropského pohledu zvláštně, ale u japonských automobilek jsou podobné tvary pro malá auta oblíbené. Občas můžeme i na našich silnicích zahlédnout neobvyklou krabici Nissan Cube (ten se u nás i krátce prodával - o konceptu více zde), v Evropě se prodávalo i nezvyklé Daihatsu Materia nebo v USA nabízí Toyota pod značkou Scion model xB. Ještě blíže jsou konceptu japonské modely Toyota Pixis a Daihatsu Tanto.

Koncept kombinuje hranatý design se zaoblenými prvky ve stylu Mini a výsledkem je ryze užitkový tvar auta, který využívá prostor na maximum. Kapota je krátká, záď téměř kolmá a kola jsou doslova v rozích karoserie. Prostě praktické auto do města. Koncept váží jen 750 kilogramů a na délku měří 3,45 metru.

Toyota Pixis Space

Toyota Pixis Space

Daihatsu Tanto

Daihatsu Tanto

Ale to by stále nebylo nic převratného. Jean-Marie Massaud se však rozhodl vtisknout podobně koncipovanému autu velkou míru osobitosti. Proto koncept Me.We stojí na hliníkové kostře, která obléká panely karoserie z plastu, který je pro auta netradičně měkčený a může mít velmi různorodou strukturu.

Toyota ME.WE

Výhodou tohoto řešení je levná oprava v případě poškození. Materiál dílů karoserie je levný a snadná bude i demontáž. V případě zájmu si tak majitel bude moci auto převléknout podle chuti a nálady. Koncept se představil s velmi různorodými variantami karosářských panelů, od minimalistických s hrubou strukturou plastu po komplikované kreace s hlubokými otvory, či výřezy.

Rozhodně tedy nejde jen o barevné převlečení auta. S takovým konceptem výměnných plastů přišel už před lety Mercedes u značky Smart. U modelu Forfour bylo možné vyměnit barevné panely karoserie. Jenže to nebylo levné a celý model se velmi rychle propadl do zapomnění. Vyráběl se jen pár let.

Toyota ME.WE

Toyota Me.We boduje i dalšími prvky. Vedle plastových dílů karoserie použil designér Jean-Marie Massaud i panely z bambusového dřeva. Vpředu je z něj vyrobena kraťoučká kapota motoru a stejný materiál použil na odnímatelné střeše a na víku kufru. Střešní panel lze zaměnit za vak na náklad a díky sklopnému víku kufru je možné miniauto přeměnit na malý pick-up. Boční dveře se pak otvírají proti sobě.

Interiér je maximálně jednoduchý. Řidič má před sebou jen rychloměr, ukazatel nabití baterií a navigaci. Místo sedadel jsou v autě dvě lavice a zcela plochá a rovná podlaha.

Toyota ME.WE

Zveřejněný koncept je zatím jen designovým cvičením a zástavba čistě elektrického pohonu rozhodně neevokuje to, čím se má podobné auto chlubit, tedy nízkou cenu. Jenže stačí si odmyslet bezrámová okna, přidat malý litrový spalovací motor, v interiéru vyměnit stylové věci za obvyklejší výbavu a máme před sebou velmi zajímavé malé auto do města. Třeba budoucího nástupce Toyoty Aygo.

Autor:



Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

Nový Mercedes G je tady, za kmotra šel Arnold

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Při pohledu na neodolatelně hranatý terénní model, kterému to sluší v Ralsku i Pařížské, zjihne každý. Mercedes třídy G...

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

Najdete na iDNES.cz