Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Me.We je auto, které si můžete převléknout

  13:22aktualizováno  13:22
V jednoduchosti je někdy krása. Tedy v případě konceptu Toyoty Me.We je mluvení o absolutní kráse poněkud diskutabilní, ale jednoduchost konceptu toto přísloví rozhodně splňuje. Jednoduché a lehké auto je maximálně variabilní a navíc ho snadno převléknete.

Toyota ME.WE | foto: Toyota

Malá auta pro městský provoz mají být jednoduchá a příliš u nich nehraje roli výkon nebo sofistikovaná výbava. Stejného názoru je i francouzský designér Jean-Marie Massaud, který se podílel na vývoji konceptu elektromobilu Toyota Me.We.

Fotogalerie

Me.We vypadá z našeho evropského pohledu zvláštně, ale u japonských automobilek jsou podobné tvary pro malá auta oblíbené. Občas můžeme i na našich silnicích zahlédnout neobvyklou krabici Nissan Cube (ten se u nás i krátce prodával - o konceptu více zde), v Evropě se prodávalo i nezvyklé Daihatsu Materia nebo v USA nabízí Toyota pod značkou Scion model xB. Ještě blíže jsou konceptu japonské modely Toyota Pixis a Daihatsu Tanto.

Koncept kombinuje hranatý design se zaoblenými prvky ve stylu Mini a výsledkem je ryze užitkový tvar auta, který využívá prostor na maximum. Kapota je krátká, záď téměř kolmá a kola jsou doslova v rozích karoserie. Prostě praktické auto do města. Koncept váží jen 750 kilogramů a na délku měří 3,45 metru.

Toyota Pixis Space

Toyota Pixis Space

Daihatsu Tanto

Daihatsu Tanto

Ale to by stále nebylo nic převratného. Jean-Marie Massaud se však rozhodl vtisknout podobně koncipovanému autu velkou míru osobitosti. Proto koncept Me.We stojí na hliníkové kostře, která obléká panely karoserie z plastu, který je pro auta netradičně měkčený a může mít velmi různorodou strukturu.

Toyota ME.WE

Výhodou tohoto řešení je levná oprava v případě poškození. Materiál dílů karoserie je levný a snadná bude i demontáž. V případě zájmu si tak majitel bude moci auto převléknout podle chuti a nálady. Koncept se představil s velmi různorodými variantami karosářských panelů, od minimalistických s hrubou strukturou plastu po komplikované kreace s hlubokými otvory, či výřezy.

Rozhodně tedy nejde jen o barevné převlečení auta. S takovým konceptem výměnných plastů přišel už před lety Mercedes u značky Smart. U modelu Forfour bylo možné vyměnit barevné panely karoserie. Jenže to nebylo levné a celý model se velmi rychle propadl do zapomnění. Vyráběl se jen pár let.

Toyota ME.WE

Toyota Me.We boduje i dalšími prvky. Vedle plastových dílů karoserie použil designér Jean-Marie Massaud i panely z bambusového dřeva. Vpředu je z něj vyrobena kraťoučká kapota motoru a stejný materiál použil na odnímatelné střeše a na víku kufru. Střešní panel lze zaměnit za vak na náklad a díky sklopnému víku kufru je možné miniauto přeměnit na malý pick-up. Boční dveře se pak otvírají proti sobě.

Interiér je maximálně jednoduchý. Řidič má před sebou jen rychloměr, ukazatel nabití baterií a navigaci. Místo sedadel jsou v autě dvě lavice a zcela plochá a rovná podlaha.

Toyota ME.WE

Zveřejněný koncept je zatím jen designovým cvičením a zástavba čistě elektrického pohonu rozhodně neevokuje to, čím se má podobné auto chlubit, tedy nízkou cenu. Jenže stačí si odmyslet bezrámová okna, přidat malý litrový spalovací motor, v interiéru vyměnit stylové věci za obvyklejší výbavu a máme před sebou velmi zajímavé malé auto do města. Třeba budoucího nástupce Toyoty Aygo.

Autor:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.