Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota odhaluje malý hybrid Prius C, jezdit bude za 2,8 litru

  14:51aktualizováno  26. října 14:51
Automobilka Toyota připravuje premiéru malého hybridního modelu Prius C. Nejprve se pod označením Aqua dostane na domácí japonský trh, následně pak jako Prius C přijede do USA. Podle všeho půjde o jeden z prvních hybridů třídy malých vozů. V Evropě se objeví jeho obdoba, hybridní Yaris.

Toyota Prius C | foto: Autoblog.com

Toyota Prius C se jako poměrně futuristická studie představila už v lednu na autosalonu v Detroitu. Tehdy byl vůz znamením toho, že japonská automobilka chce svou úspěšnou hybridní řadu rozšířit o další modely. Zatímco na trh nedávno uvedený minivan Prius V znamenal rozšíření modelové řady směrem vzhůru, připravovaný Prius C, který se v sériové podobě představí na nadcházejícím listopadovém autosalonu v Tokiu, rozšíří řadu směrem dolů.

Prius C totiž bude patřit do kategorie malých aut a jeho konkurenty tak budou nejprodávanější evropské modely jako VW Polo, Renault Clio nebo Opel Corsa. Před oficiální premiérou odhalily sériovou podobu nového japonského hybridu uniklé snímky brožury, která model představuje.

V hierarchii Toyoty se nový hybridní model postaví vedle populárního modelu Yaris a na některých trzích tedy bude suplovat funkci jeho hybridní verze. Třeba v Evropě se ale namísto Priusu C dočkáme hybridní verze populárního modelu Yaris, automobilka Toyota tady volí stejnou cestu jako v případě většího modelu Auris.

Fotogalerie

Malá hybridní toyota bude jedním z nejmenších, nejúspornějších a nejdostupnějších hybridních vozů. Její pohonné ústrojí, které má tvořit motor s objemem 1,4 litru spojený s elektromotorem, bude mít výkon 100 koní a kombinovaná spotřeba má dosahovat hodnoty zhruba 2,8 litru na 100 kilometrů. Prius C má rozměry 3 995 × 1 695 × 1 445 mm a je tedy o 110 milimetrů delší a 65 mm nižší než yaris. Snížení vozu vypovídá o tom, že velkou roli při návrhu hrála aerodynamika. I přesto se vzhled vozu podařilo udržet v relativně běžných měřítkách a Prius C tak má asi blíže běžnému yarisu než futuristickému hatchbacku prius.

Evropský hybridní Yaris zůstane až na detaily shodný s běžným modelem s klasickými motorizacemi, pohonné ústrojí bude ale velmi podobné tomu z Priusu C a tak lze očekávat i podobné hodnoty spotřeby.

Nejistá je prozatím cena malého hybridu. V USA se hovoří o zhruba 20 000 dolarech, v Evropě to bude v případě yarisu asi o něco víc. Prakticky jisté ale je, že malý hybrid bude stát méně než půl milionu korun. Dá se očekávat, že mezi hybridním Yarisem a Aurisem HSD bude podobný cenový rozdíl jako mezi hybridním aurisem a klasickým modelem Prius. V Česku mají hybridní auris i prius stejnou ceníkovou cenu (639 900 Kč), díky akční nabídce se ale Auris HSD dá koupit o devadesát tisíc levněji.

Prius C je prozatím posledním rozšířením úspěšné hybridní řady Toyoty. Minivan Prius V se ale do Evropy zatím nedostal, nakonec se jej ale dočkáme pod označením Prius Plus. Narozdíl od verze V nabídne "plusko" sedm míst k sezení, typ V je pouze pětimístný. Zanedlouho by do Evropy měl dorazit hybridní prius také ve své plug-in verzi.

Není také vyloučeno, že se značka Prius, kterou chce Toyota využívat jako odznak ekologie a technického pokroku, objeví i na dalších modelech. Jak vidno, ty ale mohou zůstat vyhrazeny pouze pro určité trhy, aby si příbuzné modely nekonkurovaly.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.