Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota ušetří na vývoji a peníze investuje do výroby lepších aut

  11:37aktualizováno  11:37
Největší světová automobilka Toyota představila svůj další smělý plán, který jí má pomoci zůstat na světové špičce. Díky nové podvozkové platformě ušetří automobilka při vývoji budoucích modelů až pětinu peněz, tyto prostředky pak hodlá investovat tak, aby vylepšila další aspekty svých vozů.

Toyota připravuje novou platformu pro své vozy, do roku 2020 ji bude využívat polovina modelů | foto: Toyota

Až polovina modelů značky Toyota bude do roku 2020 stát na nové globální platformě Toyota New Global Architecture (TNGA). Díky tomuto novému technickému základu ušetří automobilka při vývoji svých vozů až 20 % prostředků. Vedle toho Toyota hodlá díky nové platformě ušetřit také na zavádění vozů do výroby. Oproti roku 2008 by měla firma uspořit 50 % nákladů na start výroby modelu.

Japonská automobilka tak jde cestou, na kterou se vydali její globální konkurenti. Jednotnou platformu proslavil Volkswagen, nově své modelové řady na nově vyvinuté platformě obnovuje také aliance Renault-Nissan.

Fotogalerie

Ušetřené částky ovšem nehodlá Toyota jen přetavit v zisk, peníze bude dál investovat. Především do vývoje nejmodernější techniky a zvýšení přitažlivosti vozů. Můžeme se tak těšit nejen na špičkovou techniku, ale i atraktivnější design, lepší jízdní vlastnosti nebo kvalitnější materiály.

TNGA je kromě konkrétního technického řešení i určitou filosofií. V součinnosti s platformou budou vyvíjeny i nové pohonné jednotky, což umožní třeba snížení hmotnosti i těžiště budoucích vozů. Nové motory totiž do nové platformy doslova „padnou“.  Nové agregáty budou uváděny na trh už v průběhu letošního roku, Toyota také plánuje, že její hybridní modely budou díky vylepšení komponent systému ještě o dalších 15 % úspornější.

Může se hodit

Fandíte Toyotám a rádi byste si nějakou pořídili? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Nová platforma, která umožní zvýšit tuhost karoserie vozů o 30–65 %, se na trh dostane už letos a to v podobě modelu střední třídy s předním pohonem. Později budou následovat varianty TNGA pro menší i větší modely s předním náhonem a také verze pro modely s pohonem zadních kol.

Společně se zaváděním nové rodiny platforem, která by měla zjednodušit nabídku motorů i podvozkových skupin Toyoty po celém světě, se firma soustředí také na efektivnější fungování svých továren. Firma v podstatě přestala stavět nové továrny a zaměřuje se na co možná nejlepší vytížení těch stávajících. Využití výrobních linek se tak zvýšilo ze 70 % v roce 2009 na 90 % v současnosti. Při stavbě případných nových továren chce Toyota ušetřit až 40 procent nákladů a to díky jednodušším řešením výrobních linek. Japonská automobilka také očekává, že její továrny budou produkovat o 55 % méně CO2 než obdobné továrny konkurence.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.