Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota ušetří na vývoji a peníze investuje do výroby lepších aut

  11:37aktualizováno  11:37
Největší světová automobilka Toyota představila svůj další smělý plán, který jí má pomoci zůstat na světové špičce. Díky nové podvozkové platformě ušetří automobilka při vývoji budoucích modelů až pětinu peněz, tyto prostředky pak hodlá investovat tak, aby vylepšila další aspekty svých vozů.

Toyota připravuje novou platformu pro své vozy, do roku 2020 ji bude využívat polovina modelů | foto: Toyota

Až polovina modelů značky Toyota bude do roku 2020 stát na nové globální platformě Toyota New Global Architecture (TNGA). Díky tomuto novému technickému základu ušetří automobilka při vývoji svých vozů až 20 % prostředků. Vedle toho Toyota hodlá díky nové platformě ušetřit také na zavádění vozů do výroby. Oproti roku 2008 by měla firma uspořit 50 % nákladů na start výroby modelu.

Japonská automobilka tak jde cestou, na kterou se vydali její globální konkurenti. Jednotnou platformu proslavil Volkswagen, nově své modelové řady na nově vyvinuté platformě obnovuje také aliance Renault-Nissan.

Fotogalerie

Ušetřené částky ovšem nehodlá Toyota jen přetavit v zisk, peníze bude dál investovat. Především do vývoje nejmodernější techniky a zvýšení přitažlivosti vozů. Můžeme se tak těšit nejen na špičkovou techniku, ale i atraktivnější design, lepší jízdní vlastnosti nebo kvalitnější materiály.

TNGA je kromě konkrétního technického řešení i určitou filosofií. V součinnosti s platformou budou vyvíjeny i nové pohonné jednotky, což umožní třeba snížení hmotnosti i těžiště budoucích vozů. Nové motory totiž do nové platformy doslova „padnou“.  Nové agregáty budou uváděny na trh už v průběhu letošního roku, Toyota také plánuje, že její hybridní modely budou díky vylepšení komponent systému ještě o dalších 15 % úspornější.

Může se hodit

Fandíte Toyotám a rádi byste si nějakou pořídili? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Nová platforma, která umožní zvýšit tuhost karoserie vozů o 30–65 %, se na trh dostane už letos a to v podobě modelu střední třídy s předním pohonem. Později budou následovat varianty TNGA pro menší i větší modely s předním náhonem a také verze pro modely s pohonem zadních kol.

Společně se zaváděním nové rodiny platforem, která by měla zjednodušit nabídku motorů i podvozkových skupin Toyoty po celém světě, se firma soustředí také na efektivnější fungování svých továren. Firma v podstatě přestala stavět nové továrny a zaměřuje se na co možná nejlepší vytížení těch stávajících. Využití výrobních linek se tak zvýšilo ze 70 % v roce 2009 na 90 % v současnosti. Při stavbě případných nových továren chce Toyota ušetřit až 40 procent nákladů a to díky jednodušším řešením výrobních linek. Japonská automobilka také očekává, že její továrny budou produkovat o 55 % méně CO2 než obdobné továrny konkurence.





Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.