Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota po novém roce přezbrojí

  11:08aktualizováno  11:08
Vyvinutá ve Francii, vyráběná v Británii. Toyota Avensis - nejnovější "japonec", který vlastně už ani moc japonským vozem není, vyráží dobývat evropské trhy.Nezapomeňte na bohatou fotogalerii! Toyoty za akční ceny najdete zde.

Toyota se tímto svým "evropským" modelem oprošťuje od klasického střihu japonských vozů a jde na to velice dobře. Oblé tvary,čelní partie á la Corolla, vše ve spojení s dynamickými liniemi dávají tušit, že by nový Avensis měl mít v evropě úspěch minimálně stejný, jako předchozí generace.

 Stejnou revolucí jako vnější tvary prošel i vnitřek vozu, design interiéru využívá nové materiály a především je prostornější. A hlavně, lépe chrání pasažéry, mimo jiné i díky evropské novince: kolenním airbagům, které v případě nárazu chrání nohy cestujících na předních sedadlech. Potěšitelné je, že tento zajímavý a jistojistě i přínosný bezpečnostní prvek ,by měl být v základní výbavě této novinky, kterou si první zákazníci budou moci odvézt z autosalonů během první poloviny roku 2003.


I přes svůj evropský původ ale v sobě Avensis Toyotu nezapře, její hlavní výhodou by opět měla být nabídka moderních a kvalitních pohonných jednotek. Všechny jsou vybaveny systémem přímého vstřikování paliva. Benzínové začínají s objemem 1,6 VVT-i o výkonu 110 koní (82kW),  poté následuje 1,8 (129 koní  = 96kW) a končí u dvoulitru 2,0 D4 s 109 kilowatty (147 koní).

 Pro spořivější obdivovatele nového Avensisu je v nabídce jeden dieselový motor 2,0 litru, který se příliš neliší od motoru předcházející generace. I přesto se konstruktérům podařilo z motoru vydolovat dalších 6 koní, který se tak zvýšil na 116 koní (86kW), točivý moment pak narostl  na 280 newtonmetrů. Podrobnější údaje najdete v tabulce za článkem.


Avensis je především mnohem větší, než předchozí generace z roku 1997.  Model 2003 bude k dispozici ve třech verzích: sedan, liftback a wagon, narostl o 10cm do délky na 4,63 metru. Zvětšil se též rozvor. Právě rozvor a vyšší stavba dělají interiér větším a prostornějším. Verze combi (wagon) bude dlouhá 4,7 metru a , stejně jako sedan, bude disponovat více než dostatečným zavazadlovým prostorem, v případě combi do něj nacpete až 520 decimetrů krychlových zavazadel.

Parametry motorů:

motor

výkon (kW/k)

točivý moment (Nm)

max.rychlost (km/h)

0-100 (s)

spotřeba (l)

1,6 VVT-i

82/110

150

190

12,5

7,2

1,8

96/129

170

200

10,3

7,2

2,0 D4

109/147

196

205

9,4

8,1

2,0 D-4D common rail

86/116

280

195

11,2

5,6

Rozměry:

 

liftback

sedan

combi

délka (mm)

4630

4630

4700

výška (mm)

1480

1480

1525

šířka (mm)

1760

1760

1700

zavazadlový prostor (l)

510/1320

520

520/1500

Toyota Avensis

Toyota Avensis - sedan zezadu

Toyota Avensis - interiér

Toyota Avensis - zepředu

Toyota Avensis - odhalení

Toyota Avensis - 3x jinak zezadu

Toyota Avensis - 3x jinak

Toyota Avensis wagon

Toyota Avensis wagon - profil

Toyota Avensis sedan

Toyota Avensis liftback

Toyota Avensis wagon

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Ford Transit 2.4
Ford Transit 2.4

r.v. 2001, naj. 339 000 km, diesel
119 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.