Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota požírá vodík

  13:36aktualizováno  13:36
Také japonská automobilka se odhodlala přispět k ochraně životního prostředí a představila Toyotu FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle).

Jako základ tohoto "zeleného" vozu je použit terénní model Highlander, pod kapotou se však skrývá nejmodernější systém elektropohonu, využívající jako zdroj energie palivové články . Tato Toyota bude vůbec prvním vodíkovým vozem v japonsku, který bude schválen pro provoz na japonských silnicích.

Certifikát obdrží od Japonského ministerstva dopravy, které půjde příkladem a bude jedním z prvních odběratelů vodíkové Toyoty. Dalšími zájemci jsou japonská ministerstva a například i úřad japonského premiéra. Toyoty FCHV bude automobilka prozatím pouze pronajímat a to za částku přibližně 1,2 mil jenů měsíčně (cca 10 000 dolarů).

O pohon se stará motor o výkonu 80 kW a točivém momentu 260Nm, napájený palivovým článkem z produkce samotné Toyoty. Stlačený vodík v nádrži by měl vystačít na 300 km jízdy. Vozidlo s pohotovostní hmotností necelých 2 tun (1860kg) dokáže vyvinout maximální rychlost 155km/h.

Prostorná 5ti místná karoserie typu SUV poskytne pohodlí 5 cestujícím. Její rozměry jsou 4735/1815/1685 mm. Obzvláštní pozornost byla věnována minimalizaci spotřeby energie. Příkladem mohou být LED diody zadních svítilen, či klimatizace využívající jako chladící médium oxid uhličitý. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice a snižování hmotnosti. Střecha je kompletně odlehčená a velké množství dalších dílů je vyrobeno z hliníku.

Toyota oznámila, že během prosince budou dodány první 4 kousky této technické zajímavosti, zákazníkům v oblasti Tokya. Během krátké doby přibude také potřebná infrastruktura , zahrnující plničky, servisní centrum a asistenční službu.  

Toyota FCHV

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.