Jako základ tohoto "zeleného" vozu je použit terénní model Highlander, pod kapotou se však skrývá nejmodernější systém elektropohonu, využívající jako zdroj energie palivové články . Tato Toyota bude vůbec prvním vodíkovým vozem v japonsku, který bude schválen pro provoz na japonských silnicích.
Certifikát obdrží od Japonského ministerstva dopravy, které půjde příkladem a bude jedním z prvních odběratelů vodíkové Toyoty. Dalšími zájemci jsou japonská ministerstva a například i úřad japonského premiéra. Toyoty FCHV bude automobilka prozatím pouze pronajímat a to za částku přibližně 1,2 mil jenů měsíčně (cca 10 000 dolarů).
O pohon se stará motor o výkonu 80 kW a točivém momentu 260Nm, napájený palivovým článkem z produkce samotné Toyoty. Stlačený vodík v nádrži by měl vystačít na 300 km jízdy. Vozidlo s pohotovostní hmotností necelých 2 tun (1860kg) dokáže vyvinout maximální rychlost 155km/h.
Prostorná 5ti místná karoserie typu SUV poskytne pohodlí 5 cestujícím. Její rozměry jsou 4735/1815/1685 mm. Obzvláštní pozornost byla věnována minimalizaci spotřeby energie. Příkladem mohou být LED diody zadních svítilen, či klimatizace využívající jako chladící médium oxid uhličitý. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice a snižování hmotnosti. Střecha je kompletně odlehčená a velké množství dalších dílů je vyrobeno z hliníku.
Toyota oznámila, že během prosince budou dodány první 4 kousky této technické zajímavosti, zákazníkům v oblasti Tokya. Během krátké doby přibude také potřebná infrastruktura , zahrnující plničky, servisní centrum a asistenční službu.
Toyota FCHV |