Toyota požírá vodík

  • 2
Také japonská automobilka se odhodlala přispět k ochraně životního prostředí a představila Toyotu FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle).

Jako základ tohoto "zeleného" vozu je použit terénní model Highlander, pod kapotou se však skrývá nejmodernější systém elektropohonu, využívající jako zdroj energie palivové články . Tato Toyota bude vůbec prvním vodíkovým vozem v japonsku, který bude schválen pro provoz na japonských silnicích.

Certifikát obdrží od Japonského ministerstva dopravy, které půjde příkladem a bude jedním z prvních odběratelů vodíkové Toyoty. Dalšími zájemci jsou japonská ministerstva a například i úřad japonského premiéra. Toyoty FCHV bude automobilka prozatím pouze pronajímat a to za částku přibližně 1,2 mil jenů měsíčně (cca 10 000 dolarů).

O pohon se stará motor o výkonu 80 kW a točivém momentu 260Nm, napájený palivovým článkem z produkce samotné Toyoty. Stlačený vodík v nádrži by měl vystačít na 300 km jízdy. Vozidlo s pohotovostní hmotností necelých 2 tun (1860kg) dokáže vyvinout maximální rychlost 155km/h.

Prostorná 5ti místná karoserie typu SUV poskytne pohodlí 5 cestujícím. Její rozměry jsou 4735/1815/1685 mm. Obzvláštní pozornost byla věnována minimalizaci spotřeby energie. Příkladem mohou být LED diody zadních svítilen, či klimatizace využívající jako chladící médium oxid uhličitý. Velká pozornost byla věnována také aerodynamice a snižování hmotnosti. Střecha je kompletně odlehčená a velké množství dalších dílů je vyrobeno z hliníku.

Toyota oznámila, že během prosince budou dodány první 4 kousky této technické zajímavosti, zákazníkům v oblasti Tokya. Během krátké doby přibude také potřebná infrastruktura , zahrnující plničky, servisní centrum a asistenční službu.  

Toyota FCHV