Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota představila druhou generaci internetové sítě pro řidiče

  10:44aktualizováno  10:44
TOKIO - Japonská automobilka Toyota Motor Corp představila druhou generaci internetové sítě pro motoristy. Pod názvem "G-Book" bude kromě motoristických informací nabízet i hudbu a hry ke stažení, elektronickou poštu i elektronické obchodování. Systém bude, alespoň v současnosti, sloužit pouze v Japonsku. Toyota to vysvětluje tím, že digitální technologie jsou v zemi "vycházejícího slunce" dva až tři roky napřed před zbytkem světa a není jasné, zda se firmy v ostatních zemích budou chtít do projektu zapojit.

Na základě dohody Toyota poskytuje internetové služby řidičům vozů z amerického koncernu General Motors. V Japonsku má Toyota 40procentní podíl na trhu automobilů. 

Dosavadní internetová síť Toyoty pojmenovaná "Monet" nabízela především základní motoristické informace a služby pro navigaci v dopravě. Na rozdíl od svého předchůdce nepožaduje G-Book pro připojení mobilní telefon, vystačí si s modulem pro datové komunikace. Přístup do sítě bude možný i přes mobily či přenosné počítače. 

Toyotě změna umožní jednodušší účtování za služby. Kolik bude za služby účtovat, ale firma odmítla upřesnit. Nechtěla ani uvést, kolik musí do sítě investovat. 

Toyota o systému prozradí více, až na podzim představí první model se zabudovaným internetovým systémem. Automobilka dodává, že síť sama o sobě jí rentabilitu nezvýší, spíše je přirozenou součástí nabídky v dnešní elektronické době. 

G-Book mimo jiné nabídne řidiči asistenci při poruše vozu, pro kterou Toyota zakládá nové call-centrum. Systém nabídne navigační a informační služby, včetně aktualizovaných údajů z finančních trhů a údajů o nabídce restaurací na trase vozu.

Informace systém uchová na malých digitálních kartách. V budoucnu budou řidiči moci prostřednictvím systému ovládat z automobilu domácí spotřebiče, například zapnout klimatizaci či vytápění před příjezdem domů.

Zhruba polovina uživatelů vozů Toyota v Japonsku využívá služeb navigačních systémů. Toyota předpokládá, že se 30 až 40 procent z nich stane uživateli G-Book, napsala agentura Reuters.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Nový systém pozná, že hrozí akvaplaning. Data předá ostatním motoristům

Continental vyvíjí systém varování před  akvaplaningem

Pozor na akvaplaning! Continental vyvíjí systémy, které řidiče varují před hrozícím smykem. Data ze senzorů a využití...

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Najdete na iDNES.cz