Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota představila pro Čínu model Vios

  8:48aktualizováno  8:48
TCHIEN-ŤIN - Japonská automobilka Toyota Motor představila první kompaktní automobil určený pro čínský trh. Jde o vůz značky Vios s motorem o obsahu 1,3 až 1,5 litru a Japonci předpokládají, že těchto vozů budou prodávat asi 30.000 ročně. Vios je první značkou, kterou Toyota vyrábí výhradně pro čínský trh. Automobil nebude vyrábět sama, ale spolu s čínskou společností Tianjin Automotive Xiali.

Cena automobilu byla podle vybavení stanovena na 115.000 až 195.000 jüanů, což je v přepočtu od 13.890 do 23.560 dolarů. Automobily Vios mohou být vybaveny rovněž hlasovým navigačním systémem DVD, který ale bude možné používat jen v největších čínských městech, tedy v Pekingu, Šanghaji, Tchien-ťienu a Kuang-čou. Projekt Vios je pro automobilku Toyota zatím nejvýznamnější krok ke vstupu na čínský trh.

V Číně už působí řada zahraničních automobilek, například General Motors nebo Honda Motor. Jejich pozice jsou však mnohem silnější než pozice Toyoty. Výroba nového automobilu je součástí dohody, kterou Toyota uzavřela teprve v srpnu s největší čínskou automobilkou FAW.

Na základě dohody s firmou FAW má Toyota do roku 2010 vyrábět pro čínský trh 300.000 až 400.000 vozů ročně. Má jít o luxusní vozy v provedení sedan a kompakt, vyrábět se budou i vozy sportovní. Automobilka Tianjin Xiali se přitom s automobilkou FAW sloučí, podotýká agentura Reuters.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.