Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Previa: prostorná, spolehlivá, ale drahá

  16:54aktualizováno  16:54
Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou posunuta dopředu, takže zbývá více místa pro cestující a zavazadla v zadní části automobilu.

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY

 

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Sedmimístná Previa se zážehovým motorem o objemu 2,4 litru, umístěným pod podlahou mezi nápravami, a pohonem zadních kol byla představena v roce 1990. O rok později byla rozšířena základní výbava o ABS a v roce 1993 o airbag řidiče. Facelift a modernizace přišly v roce 1997.

Čtyřválcový agregát byl přepracován (objem zůstává, ale výkon roste) a ve standardní výbavě se objevil i airbag spolujezdce. V roce 2000 přišla na trh druhá generace těchto vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol. K nám se však nedováží. Karosérie automobilu je výrazně nadčasová, proto i deset let starý vůz vypadá stále atraktivně.

Poněkud futuristicky řešená přístrojová deska neodpovídá vkusu zákazníků, kteří jsou zvyklí na japonskou nenápadnost, avšak je nadmíru přehledná. Díky již zmiňované koncepci (motor pod podlahou) je interiér velmi prostorný. Při plném obsazení sedmi lidmi zbývá dostatek místa i pro zavazadla. Velkou slabinou je i přes vysokou spolehlivost pohonná jednotka. Její umístění je výhodné z hlediska prostornosti automobilu, ale v případě větší opravy vyžaduje náročný přístup zespod vozu.

Některé součásti jako třeba nádobky s kapalinami nebo alternátor jsou sice umístěny pod krátkou přední kapotou, avšak škody na hadicích a kabelech, které lze u většiny automobilů snadno odstranit, si mohou vyžádat extrémně vysoké náklady na opravu.

Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu.



Témata: historie, ABS, Škoda, Toyota

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Odhalení po 45 letech: slavné ferrari se jmenuje po sexbombě Bardotové

Ferrari BB v popředí a u něj Leonardo Fioravanti, stříbrné auto vzadu je...

Ty plakáty visely asi často hned vedle sebe. Ferrari BB a francouzská herečka Brigitte Bardotová. Obojí miloval každý...

Autofotka týdne: Maserati s nanukem toho moc nevyhrálo, bylo však první

Maserati Eldorado

V čem bylo Maserati Eldorado první? Když se s ním vydal před šedesáti lety věhlasný Stirling Moss na závodní trať v...

Když se maserati porouchá motor, přivezou letadlem nový zadarmo

Maserati Ghibli

Audi či BMW má kdejaký taxikář, maserati je pro vyvolené. Kdo má volný milion, může si koupit nový čtyřválcový mercedes...

Najdete na iDNES.cz