Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Previa: prostorná, spolehlivá, ale drahá

  16:54aktualizováno  16:54
Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou posunuta dopředu, takže zbývá více místa pro cestující a zavazadla v zadní části automobilu.

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY

 

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Sedmimístná Previa se zážehovým motorem o objemu 2,4 litru, umístěným pod podlahou mezi nápravami, a pohonem zadních kol byla představena v roce 1990. O rok později byla rozšířena základní výbava o ABS a v roce 1993 o airbag řidiče. Facelift a modernizace přišly v roce 1997.

Čtyřválcový agregát byl přepracován (objem zůstává, ale výkon roste) a ve standardní výbavě se objevil i airbag spolujezdce. V roce 2000 přišla na trh druhá generace těchto vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol. K nám se však nedováží. Karosérie automobilu je výrazně nadčasová, proto i deset let starý vůz vypadá stále atraktivně.

Poněkud futuristicky řešená přístrojová deska neodpovídá vkusu zákazníků, kteří jsou zvyklí na japonskou nenápadnost, avšak je nadmíru přehledná. Díky již zmiňované koncepci (motor pod podlahou) je interiér velmi prostorný. Při plném obsazení sedmi lidmi zbývá dostatek místa i pro zavazadla. Velkou slabinou je i přes vysokou spolehlivost pohonná jednotka. Její umístění je výhodné z hlediska prostornosti automobilu, ale v případě větší opravy vyžaduje náročný přístup zespod vozu.

Některé součásti jako třeba nádobky s kapalinami nebo alternátor jsou sice umístěny pod krátkou přední kapotou, avšak škody na hadicích a kabelech, které lze u většiny automobilů snadno odstranit, si mohou vyžádat extrémně vysoké náklady na opravu.

Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu.



Témata: historie, ABS, Škoda, Toyota


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.