Toyota Previa: prostorná, spolehlivá, ale drahá

  • 17
Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou posunuta dopředu, takže zbývá více místa pro cestující a zavazadla v zadní části automobilu.

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY

 

 

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Sedmimístná Previa se zážehovým motorem o objemu 2,4 litru, umístěným pod podlahou mezi nápravami, a pohonem zadních kol byla představena v roce 1990. O rok později byla rozšířena základní výbava o ABS a v roce 1993 o airbag řidiče. Facelift a modernizace přišly v roce 1997.

Čtyřválcový agregát byl přepracován (objem zůstává, ale výkon roste) a ve standardní výbavě se objevil i airbag spolujezdce. V roce 2000 přišla na trh druhá generace těchto vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol. K nám se však nedováží. Karosérie automobilu je výrazně nadčasová, proto i deset let starý vůz vypadá stále atraktivně.

Poněkud futuristicky řešená přístrojová deska neodpovídá vkusu zákazníků, kteří jsou zvyklí na japonskou nenápadnost, avšak je nadmíru přehledná. Díky již zmiňované koncepci (motor pod podlahou) je interiér velmi prostorný. Při plném obsazení sedmi lidmi zbývá dostatek místa i pro zavazadla. Velkou slabinou je i přes vysokou spolehlivost pohonná jednotka. Její umístění je výhodné z hlediska prostornosti automobilu, ale v případě větší opravy vyžaduje náročný přístup zespod vozu.

Některé součásti jako třeba nádobky s kapalinami nebo alternátor jsou sice umístěny pod krátkou přední kapotou, avšak škody na hadicích a kabelech, které lze u většiny automobilů snadno odstranit, si mohou vyžádat extrémně vysoké náklady na opravu.

Velkoprostorový automobil Toyota Previa upoutá pozornost především svou koncepcí - motor je uložen za přední nápravou (mezi nápravami) hluboko v podlaze vozu.