Diskuze

První jízda: Toyota Prius do zásuvky je drahý sen řidiče ekologa

Toyota loni na podzim na autosalonu v Paříži představila plug-in hybridní verzi nejnovější generace modelu Prius. Teď tento model uvádí na trh a my jsme jej otestovali. Je to hi-tech auto, které překvapí jízdním klidem a v praxi umí jezdit s opravdu nízkou spotřebou paliva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Elektřina je fajn věc, bez té by jsme byly v čoudu všude a v autech je dobrá volba. Sice ty baterie stále cenově neklesají, pro majitele starších elektromobilů nové vychází dojezdem na 1000,-/km. Sice mám jeden 25 letý kousek a jezdím s ním sem tam, mohu doporučit, funguje skvěle, opravy moc nezná. Ty nové nabité elektronikou asi budou častěji vyžadovat servis, celkem nevýhoda. Co vidím jako velké plus, vlastní domácí vodní elektrárna, to se pak nabíjí zadarmo. :-) Benzin si doma nevyrobím, ale elektřinu mi dodá voda. ;-D

0 0
možnosti

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

2 0
možnosti

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

2 1
možnosti

R73e10n47é 67H56a87l97l22a

5. 3. 2017 12:57

Kolika Priusy jste v životě jel? Spotřeba kolem 4 litrů je reálná i s normální verzí, samozřejmě pokud bych do toho šel, tak do Auris hybrid, což je stejné auto, ale levnější.

0 0
možnosti

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

2 0
možnosti

J55a26k53u88b 98K76o53s

2. 3. 2017 23:33

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

5 0
možnosti

J66a19n 74T11a80r34a96b88a

2. 3. 2017 23:27

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

3 4
možnosti

A proč si toto všechno zakazujete?

1 0
možnosti

Ekologická elektřina z uhlí?

3 0
možnosti

"naředěná" elektřinou z atomu, vody, slunce a větru?

ANO!

2 0
možnosti
Foto

Počkám na sjednocení spotřebních daní na paliva.

1 0
možnosti

Jeste ze je svoboda trhu. Poku by se ta auta vubec neprodavala, tak je nikdo nevyrabi! Ja tomu napriklad fandim. Jakmile vymysli opravdu poradne baterie koupim elektrokrosku, protoze s mym endurem me nebavi delat v lese kraval. (To myslim zcela vazne, ale ekologove to asi nechteji slyset..) porad se tu ale resi ekonomika. Neni teda lepsi vyhodit penize aspon za baterky nez treba jen za nabubrele SUV ??

1 0
možnosti

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

2 0
možnosti

J66a39n 25T62a10r22a74b84a

2. 3. 2017 20:57

Šetrné na palivo pouze v městském provozu. Jakmile vyjedete ven a ještě nedejbože na dálnici, šetrné to není ani omylem. Právě naopak.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...