Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota: Pryč se všemi stereotypy

  11:09aktualizováno  11:09
Malá auta nejsou bezpečná. Malá auta nejsou prostorná. Levná auta nejsou kvalitní. Toyoty za akční ceny najdete zde.

Všechny tyto "pravdy" chce popřít nový automobil, který se chystají společně vyrábět v Kolíně japonská Toyota a francouzský Peugeot Citroen.

Nasatake Enomoto, prezident společnosti Toyota Peugeot Citroen Automobil Czech, včera na konferenci Auto 2003, probíhající v Praze, prozradil některé podrobnosti týkající se vozu, jenž má způsobit na českém trhu s auty revoluci. A to nejen svou cenou, která bude okolo 8 tisíc eur, tedy asi 240 tisíc korun.

"Chceme s jeho pomocí odstranit zaběhlé stereotypy," uvedl Enomoto. BZero, jak se pracovně nový prototyp jmenuje, má být levné, ale zároveň bezpečné a relativně pohodlné auto. "Nemůžeme zatím hovořit o tom, jak bude tento malý kompaktní vůz vypadat zvenku a zevnitř.

Jeho design právě dokončujeme," prohlásil prezident kolínské TPCA s tím, že oficiálně bude automobil, jehož vývoj a výroba přijdou TPCA na 1,5 miliardy eur, představen do veletrhu v Ženevě, tedy do února 2005. Vůz se bude vyrábět ve dvou verzích se dvěma různými motory.

Jednolitrový benzinový motor dodá továrna Toyoty v Polsku. Dieselový motor o obsahuje 1,4 litru zase budou vyrábět Francouzi. Modely mají být třídvéřové a pětidvéřové. Kolínská automobilka, postavená na 120 hektarech již odkoupených pozemků, má mít kapacitu 300 tisíc vozů ročně.

"Již teď ale zájem naznačuje, že poptávka zřejmě tuto kapacitu převýší," uvedl Enomoto. Dvě třetiny produkce bude podle uzavřených dohod prodávat PCA, zbytek Toyota. Zisky si oba partneři mají dělit půl napůl.

Generální manažer TPCA Czech Jean-Pierre Chantossel hovořil v Praze také o tom, že japonsko-francouzská investice je velkou příležitostí i pro české firmy.

Sedmdesát procent objemu dodávek automobilce a 40 procent jejich celkové hodnoty totiž bude pocházet od tuzemských podniků. Ještě letos bude v továrně pracovat asi 270 lidí včetně 35 cizinců. Do roku 2005 jich ale budou tři tisíce.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.