Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota ráda elektřinu

  18:43aktualizováno  18:43
Toyota Prius si svůj světový debut odbyla na autosalonu v Detroitu. Na své uvedení v Evropě si však musela počkat až do dnešních dnů - do Frankfurtu. Prius není zajímavý pouze prostorným interiérem a nekonvenčním designem. To nejdůležitější, proč stojí za to se na stánku Toyoty u této novinky zastavit, je ukryto pod kapotou.

Díky systému Hybrid Synergy Drive zrychluje tento automobil z 0 na 100 km/h za méně než 11 sekund a v kombinovaném provozu vystačí se 4,3 l paliva na 100 kilometrů jízdy.

Na zajímavé spotřebě se mimo hybridního motoru podílí i propracované řešení aerodynamiky. Ostatně součinitel čelního odporu vzduchu cx=0,26 mluví za vše. Prius navíc s obrovskou rezervou splňuje emisní limity EURO IV - dosahované hodnoty NOx a HC jsou o 88,8 % pod úrovní EURO IV a o celých 93 % pod limitem EURO IV platným pro vozy se vznětovým motorem.

Hodnoty spotřeby paliva nové Toyoty Prius jsou tyto: v kombinovaném provozu si vůz "řekne" o 4,3 l/100 km, v mimoměstském  provozu vystačí novinka japonské firmy se 4,2/100 km a ve městě s 5 l/100 km.

Velmi zajímavá je i sebevědomá záruka výrobce, která se vztahuje na celý životní cyklus vozu.

Nejen pohon stojí za pozornost

Toyota Prius je prvním vozem na světě, který dostal do vínku elektronické prvky aktivní bezpečnosti, včetně elektronického brzdového systému by-wire. Veškeré elektronické bezpečnostní systémy řídí centrální počítač - reakční časy jsou tak mnohonásobně rychlejší, což se odráží ve vyšší prevenci případné kolize vozu.

Jednou z mnoha technických fines je i prozatím ojedinělý systém elektrické klimatizace se senzorem vlhkosti. Toyota Prius je rovněž vybavena navigačním systémem DVD s dotykovým displejem a zařízením RDS-TMC (Radio Data System - Traffic Message Channel) pro optimální a rychlou navigaci dle okamžité dopravní situace. Dotykový displej slouží i pro vytáčení telefonních čísel mobilního telefonu opatřeného technologií Bluetooth. Hands-free komunikaci přitom usnadňuje ovládání telefonu na volantu.

Jak a na co to vlastně jezdí?

Prius je vybaven hybridním systémem pohonu vycházejícím z konceptu Hybrid Synergy Drive. Oproti dosavadním hybridním vozům, u nichž hlavním zdrojem pohonu byl benzinový motor a elektromotor hrál jen roli pomocného agregátu, využívá systém Hybrid Synergy Drive daleko více právě elektromotor.

To se pochopitelně odráží v mimořádně tichém provozu automobilu-zvláště pak v jízdním režimu EV (Electric Vehicle). Vůz má v rozmezí 50 až 80 km/h obdivuhodné zrychlení a zároveň i velmi nízkou hladinu hluku a vibrací. 

 

Prius není zajímavý pouze prostorným interiérem a nekonvenčním designem. To nejdůležitější, proč stojí za to se na stánku Toyoty u této novinky zastavit, je ukryto pod kapotou.

Toyota Prius je prvním vozem na světě, který dostal do vínku elektronické prvky aktivní bezpečnosti, včetně elektronického brzdového systému by-wire.

Toyota Prius si svůj světový debut odbyla na autosalonu v Detroitu. Na své uvedení v Evropě si však musela počkat až do Frankfurtu.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.