Cenově se pohybuje mezi malými, spíše dražšími vozy. Jejím nástupcem není nikdo jiný než opět velmi spolehlivá a kvalitní Toyota Yaris. Tento model si ovšem v popularitě v motoristickém světě vede - zdá se zatím i po poměrně krátkém čase od roku 1998 - o dost lépe.
Může se hoditŠirokou nabídku nových |
Úspěch starletu je od samých jeho začátků postaven jednak na solidním výrobním zpracování, jednak na jednoduchosti, která se leckomu může zdát snad až přílišná. Model nehýřil nabídkou motorů - měl vlastně jen benzinové verze 1.0 (40 kilowattů/54 koní) a 1.3 (53 kilowattů/72 koní) a později nepříliš populární diesel 1.5 (40 kilowattů/54 koní).
Od roku 1990 je k dispozici jen benzinový motor 1.3 (55 kilowattů/75 koní). Do roku 1996 neměl ani airbag, pouze k příplatkovému vybavení patřil posilovač řízení. V chudé výbavě se nenajde žádné ovládání v elektrice. Handicapem Toyoty Starlet je - kromě už zmíněné skromnosti - zastaralý vzhled. Pokud se týká technického stavu - prodávali jsme auta, která měla na kontě 200 tisíc kilometrů i víc a nepotýkala se se zásadnějšími problémy," konstatuje Aleš Kužel z největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha.
Mezníky modelu 1984 - premiéra s motory 1.0 a 1.3 1987 - diesel 1.5 1989 - nová generace 1990 - nový a výkonnější motor 1.3, který se ve výrobě Toyoty Starlet udržel až do konce 1990 - pohon 4x4 1994-1996 - model se shrnovací střechou 1996 - modernizace 1998 - sériově airbag spolujezdce 1999 - ukončení výroby |
Toyota Starlet je - při vybavení modernějšími motory schopna jet rychlostí až přes 170 kilometrů v hodině. Spotřeba se pohybuje od pěti do sedmi litrů benzinu na 100 kilometrů, při zvláštním vypětí však roste až k devítilitrové hranici. Zavazadlový prostor pojme při základním postavení sedaček náklad v podobě 225 litrů, lze však zvětšit až na objem 490 litrů.
Největší konkurenti
Toyota Starlet například ročníku 1995 se na zdejším trhu ojetin prodává zhruba za 120 tisíc korun a konkurenci jí tvoří třeba následující stejně stará auta: Citroën AX 1.1 za 90 tisíc, Peugeot 106 1.0 za 110 tisíc, Renault Twingo 1.2 za 110 tisíc, Renault Clio 1.2 za 110 tisíc, Daewoo Tico (5 dveří) 0.8 za 70 tisíc, Daihatsu Cuore 0.8 za 90 tisíc, Fiat Punto 1.1 za 120 tisíc, Fiat Cinquecento 0.8 za 80 tisíc, Ford Fiesta 1.1 za 100 tisíc, Mazda 121 za 120 tisíc, KIA Pride 1.2 za 80 tisíc, Lancia Y 10 za 65 tisíc, Nissan Micra 1.0 za 130 tisíc, Opel Corsa 1.0 za 120 tisíc, Volkswagen Polo 1.0 za 135 tisíc a Suzuki Swift za 95 tisíc. Toyota Starlet je kvůli pověstné spolehlivosti, trvanlivosti a nenáročnosti na prvním místě mého žebříčku," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel. Za velmi kvalitní a solidní považuji také Volkswagen Polo, který však v kategorii malých vozů patří k nejdražším. Za solidní střed považuji Daihatsu Cuore, Ford Fiesta a Fiat Punto."
PLUSY
* spolehlivost
* kvalitní výrobní zpracování
* vnitřní prostor
* jednoduchost
* zájem na trhu ojetin
* příznivá spotřeba
* solidní antikorozní úprava
* pohyblivost a hbitost v městském provozu
MINUSY
* zastaralý design
* skromná výbava
* u modernějších verzí chybí pětidveřová karoserie
* méně trvanlivé brzdy a výfuky
* dražší náhradní díly, nepříliš široká síť servisů
Toyota Starlet
Nejstarší provedení Toyoty Starlet od ročníku 1984 do konce první generace lze na trhu ojetin pořídit za částky přibližně od 15 tisíc do 45 tisíc korun, samozřejmě podle konkrétního technického stavu. Novější a na zdejších silnicích daleko rozšířenější provedení se pohybuje v následujících cenových relacích:
I když výbava se v některých případech trochu liší, v cenách ojetin se na příplatcích prakticky neprojevuje.
ročník
cena (Kč)
1989
50 000
1990
55 000
1991
65 000
1992
85 000
1993
100 000
1994
110 000
1995
120 000
1996
130 000
1997
145 000