Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Starlet: v tuzemsku nedoceněný malý vůz

  17:18aktualizováno  17:18
27. 1. 1999 - Japonská Toyota Starlet oblibou i početním zastoupením na zdejších silnicích těžce v kategorii malých vozů zaostává za evropskou konkurencí. Škoda. Patří totiž k nejskromnějším a nejspolehlivějším autům a například uznávaný německý TÜV ji ve svých statistikách vykazuje - pokud se týká výskytu závažných technických poruch - na nejčestnějších místech a s výsledky, které zastiňují vozy nejen srovnatelné, ale i ty větší, dražší a slavnější.
Dokonce je zřejmé, že Toyota Starlet je jednou z dobrých voleb pro zájemce o koupi staršího, a proto levnějšího jetého automobilu. Zatímco v kategorii vozů ve stáří do tří let ještě podle TÜV není úspěch tak pronikavý a malá toyota se dělí s Mercedesem C a Volvem 850 o osmé až desáté místo, mezi pětiletými už je Starlet druhá za svou vyspělejší sestrou Carinou a mezi sedmiletými a devítiletými zaujímá první pozice. Až v kategorii jedenáctiletých ji na druhou příčku odsouvá Porsche 911. Protikladem této chvály je pro tuzemského motoristu fakt, že se Toyota Starlet na zdejším trhu jako nová nikdy běžně neprodávala. Na tuzemské silnice se tak dostala v drtivé většině jako starší či havarovaná ze západní Evropy, a to se všemi riziky z toho plynoucími.
Starlet měla v Evropě premiéru v roce 1984 a jezdí ve třech generacích s tří- a pětidveřovými karoseriemi s pěti místy a s benzinovými motory o obsahu 1,0 a 1,3 litru, k dispozici je i 1,45litrový diesel, vše s výkony od 40 do 99 kW. Obyčejný benzinový vůz má spotřebu od pěti do devíti litrů. Žíznivější je 1,3 litrový šestnáctiventil s turbem, který žádá od šesti do dvanácti litrů, ovšem je schopen rychlosti až 200 kilometrů v hodině. V tuzemsku nepříliš obvyklý diesel je vskutku střídmý - bere od necelých čtyř do šesti litrů nafty. Nejstarší Toyoty Starlet z poloviny osmdesátých let lze pořídit již od třiceti tisíc korun, ceny automobilů z přelomu osmdesátých a devadesátých let se pohybují kolem stotisícové hranice a moderní zaoblené verze stávají od 120 tisíc korun. Z průzkumů plyne, že vizáží nenápadný vůz se líbí většinou starším lidem.
Ve prospěch Toyoty Starlet hovoří kromě jiného fakt, že po třech letech provozu je téměř 76 procent vozů absolutně bez závad a jen necelá dvě procenta při kontrolách v TÜV vykážou významné nedostatky. Pracovníci servisů konstatují, že ze zásadních oprav u typu obvykle dělají jen výbrusy slabších benzinových motorů po více než 200 tisících kilometrech. K přednostem patří zvláště kvalitní a bezporuchové řízení i zavěšení kol, problémy obvykle nejsou s úniky oleje a u vozidel zhruba do deseti let stáří ani s brzdami. A jestli má malá toyota podle zjištění techniků TÜV slabá místa, je to poruchové a hůř účinné osvětlení včetně blinkrů. Skutečně zásadní problémy lze očekávat u vozidel do ročníku výroby 1988, kterým nadprůměrně korodují nosné díly karoserie.

Toyota Starlet má ve svých modernějších verzích potíže prakticky jen s vnějším osvětlením a s blinkry. Vozy do ročníků výroby 1988 se potýkají s bolestí zcela zásadnější - s nadprůměrnou korozí nosných dílů karoserie.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.