Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota svolává do servisu 2,8 milionu vozů včetně priusů

  8:36aktualizováno  8:36
Japonská automobilka Toyota svolává do servisů po celém světě 2,77 milionu vozů včetně modelů vlajkové hybridní značky Prius. Svolávané vozy mohou mít problémy s mechanismem řízení a vodním čerpadlem hybridního systému, sdělila společnost ve středu. Je to její druhá několikamilionová svolávací akce za dva měsíce.

Toyota Prius | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V Japonsku Toyota svolala ke kontrole a bezplatné opravě 1,5 milionu vozů, v Evropě 496 000 a v USA 670 000 vozů. Jde u nich o problém s hřídelí řízení a týká se například vozů druhé generace značky Prius a některých modelů značky Corolla. Problém lze napravit za zhruba 50 minut, sdělil mluvčí Toyoty podle agentury Reuters.

Toyota navíc svolala 630 000 hybridních vozů ke kontrole vodního čerpadla.

Část svolávaných vozů může mít obě poruchy, takže celkový počet svolávaných vozů činí 2,77 milionu, upřesnil mluvčí.

Akcie Toyoty ve středu klesly o 0,5 procenta a skončily hůře než tokijská burza, jejíž hlavní index nepatrně posílil. V říjnu Toyota svolala do servisů kvůli problémům s elektronickým otevíráním oken 7,4 milionu vozů, zejména některých modelů Vitz, Yaris a Corolla.

V letech 2009 až 2011 byla Toyota nucena svolat ke kontrolám přes deset milionů vozů kvůli různým problémům včetně nechtěného zrychlování automobilů. To mělo negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních a spolehlivých vozů. Loni byla Toyota navíc těžce zasažena ničivým zemětřesením v Japonsku a rozsáhlými záplavami v Thajsku.

Letos se však firma vzpamatovala a tento měsíc zvýšila odhad zisku pro letošní finanční rok do konce března. Za první tři čtvrtletí kalendářního roku prodala 7,4 milionu vozů a měla by tak letos získat zpět pozici největšího světového prodejce vozů, kterou loni ztratila. Automobilka působí rovněž v České republice, kde provozuje společný podnik TPCA s francouzskou firmou PSA Peugeot Citroën.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.