Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota svolává přes 100 tisíc priusů do servisu

  14:17aktualizováno  14:17
Japonská automobilka Toyota Motor svolá zhruba 106 000 hybridních vozů Prius k opravě závady u řízení a převodovky.

Toyota Prius | foto: Toyota

Opatření se bude týkat zejména Spojených států a Japonska a bude zahrnovat všechny vozy Prius první generace. Oznámila to dnes firma.

Automobilka svolá 52 000 vozů v USA a téměř 48 000 vozů v Japonsku. Zbývající část svolávaných vozů byla podle mluvčí podniku prodána v Británii a Německu.

Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot. Toyota je v prodeji hybridních automobilů jasnou jedničkou. Prius vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh.

Toyoty Prius Plug-in

Toyota od roku 2009 kvůli potížím s nechtěným zrychlováním a dalším bezpečnostním problémům svolala po celém světě přes 14 milionů automobilů.

Vyšetřování americké vlády před časem potvrdilo, že za zrychlování toyot mohou vadné plynové pedály a problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat. Neprokázalo se tak podezření, že by k náhlému zrychlování vozů přispěla vadná elektronika.

Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Podle některých analytiků by ji však letos mohli o vedoucí pozici v odvětví připravit konkurenti General Motors a Volkswagen. Toyota se totiž potýká s výpadky ve výrobě v důsledku březnového zemětřesení v Japonsku.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.