Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Prius má závadu v softwaru, musí na kontrolu. Už potřetí

  13:21aktualizováno  13:21
Japonská automobilka svolává po celém světě ke kontrole hybridní vozy Prius vyrobené od března 2009 do února 2014. Důvodem je závada v softwaru ovládajícího hybridní systém, kvůli které se může stát, že vůz zastaví.

Prius musí na kontrolu kvůli závadě softwaru, která může poškodit tranzistory. | foto: Foto automobilky

Toyota svolává ke kontrole 1,9 milionu vozů Prius. V Japonsku automobilka překontroluje 997 000, v Severní Americe 713 000 a v Evropě 130 000. Zbytek připadá na další regiony. V souvislosti se závadou nebyla zatím hlášená žádná nehoda nebo zranění.

Závada softwaru může způsobit poškození tranzistorů. Mohou se tak rozsvítit různá varovná světla, vůz se uvede do bezpečnostního režimu a může se zcela zastavit nebo se sníží jeho pohon.

Prius patří mezi nejprodávanější modely Toyoty a stal se synonymem pro hybridní technologie. Poslední akce je však již třetí kontrolou nejnovějšího modelu, který je na trhu pět let.

Naposledy musela Toyota překontrolovat vozy Prius v červnu kvůli problémům s brzdami. V roce 2012 automobilka v rámci velké svolávací akce kontrolovala u hybridního modelu hřídel řízení a vodní čerpadlo.

Toyota je největším prodejcem aut na světě. Loni zvýšila prodej o dvě procenta na 9,98 milionu vozů. Letos očekává růst prodeje na 10,32 milionu vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.