Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Amerika prozrazuje, jaká bude evropská Toyota Auris

aktualizováno 
Nový Auris se v Evropě ukázal jen v předpremiéře. Plnohodnotné představení Toyota pro novou generaci hatchbacku překvapivě umístila do USA. V Americe bude pětidveřová varianta, označená jménem Corolla, novinkou v nabídce.

Toyota Corolla Hatchback pro trh v USA | foto: Toyota USA

Posledních 12 let to bylo poměrně jasně rozdělené: v Evropě a jen některých dalších vybraných částech světa Toyota prodává hatchback Auris, pro Ameriku a Asii je pak určen sedan Corolla. Tedy Corolla se celou dobu prodávala i u nás, ale kvůli čtyřdveřové karoserii byla prodejně vždy ve stínu Aurisu (test Toyoty Corolla čtěte zde).

Auris se nyní po pěti letech chystá na příchod nové generace. Ta se poprvé ukázala v březnu na autosalonu v Ženevě (koncept si prohlédněte zde), ale v plné parádě se prezentuje až teď v USA – jako Corolla Hatchback. Tento krok následuje poté, co stávající provedení Aurisu vstoupilo v roce 2015 na americký trh jako Scion iM. Evropský Auris se na americkém trhu udržel i po stažení značky Scion z trhu – prodeje postupně vyrostly na 20 tisíc kusů v loňském roce a Toyota zjevně vidí v pětidveřovém kompaktním hatchbacku na americkém trhu potenciál.

Nižší, širší a delší

Při evropské předpremiéře na ženevském autosalonu Toyota tajila kdeco, včetně rozměrů nového Aurisu, ale v Americe prozradila pár nových údajů: novinka je o 2,5 cm nižší, o 3 cm širší a téměř o 4 cm delší celkově i na rozvoru náprav. To nejsou žádné zásadní změny, ale když se přidá rozšířený rozchod a o dva centimetry zkrácený přední převis (a o stejnou míru prodloužený ten zadní), je jasné, proč má nový model o tolik dynamičtější proporce než ten stávající.

Fotogalerie

Výraznějšímu vzhledu pomáhají i útlejší LED světla vepředu a vzadu nebo více skloněná záď. Menší úhel zadního okna svědčí aerodynamice, použití kompozitních materiálů na páté dveře zase sníží hmotnost.

Toyota se tentokrát více zaměřila i na jízdní vlastnosti. Platforma TNGA, použitá už u Priusu, přináší o 60 procent větší torzní tuhost a také níže položené těžiště. Přední zavěšení má upravenou geometrii a zadní náprava (alespoň na americkém trhu víceprvková) je kompletně přepracovaná.

Zajímavostí je rozmanitost nabízených pohonných jednotek. Americká Corolla Hatchback dostane zbrusu nový atmosférický dvoulitr se zdvojeným vstřikováním. Dlouhozdvihový motor s vysokou kompresí má co do účinnosti za hybridy zaostávat o pouhý procentní bod (účinnost 40 procent), podle dřívějších informací nabídne 126 kW a 206 Nm. Kromě manuálu s automatickými meziplyny (tuto funkci už nabízí crossover C-HR) dostanou Američané možnost objednat nový variátorový automat CVT s deseti přednastavenými rychlostmi.

I v Evropě už bez dieselu

Dvoulitr se do evropského Aurisu dostane také, avšak jako hlavní agregát v hybridním pohonu. Nový dvoulitrový hybrid o výkonu 132 kW má cílit na dynamičtěji zaměřené řidiče, zatímco druhý hybridní pohon s benzinovým motorem 1,8 l má jako hlavní prioritu co nejnižší spotřebu. Po vzoru nové generace Toyoty Prius také klesl systémový výkon hybridu s osmnáctistovkou ze 100 na 90 kW.

Přes velký důraz na hybridní verze Toyota nabídne i klasický benzinový motor. Čtyřválec 1.2 Turbo nabízela stávající generace už od roku 2015, v novém Aurisu bude jedinou volbou pro ty, kdo nechtějí hybrid. S naftovými motory totiž Toyota v souladu s dřívějšími prohlášeními končí. Vlastní turbodiesely už Japonci nevyvíjejí a převzaté motory od BMW v nové generaci už také nabízet nebudou.

Toyota Auris Hybrid

Toyota Auris Hybrid

Nový Auris také vykročí směrem k autonomnímu řízení. Systém LTA sleduje na dálnicích podélné značení a auta jedoucí vepředu a díky tomu dokáže držet správný směr jízdy v běžném provozu i v kolonách. Funguje ve spojení s adaptivním tempomatem a zatím výhradně jako asistenční systém, řidič tedy musí mít stále ruce na volantu. Tuto novinku doplní obvyklé funkce jako sledování mrtvých úhlů, varování před opuštěním jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel.

I nadále se bude Auris vyrábět v britské továrně Toyoty v Burnastonu, nedaleko Derby. Z Británie, konkrétně severního Walesu, také pocházejí motory. Prodej bude zahájen ve druhé polovině roku.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Seat to znovu zkusí v Číně. Místo sportu a emocí nasadí moderní techniku

Jak se rodí SEAT

Španělská automobilová značka Seat, která je součástí německého koncernu Volkswagen, by se měla v roce 2020, nebo 2021...

Ronaldo teď konkuruje v Itálii papeži, ale taky se kvůli němu stávkuje

Cristiano Ronaldu z Realu Madrid se raduje z postupu do finále Ligy mistrů.

Stávkování je jedna z disciplin, ve které Italové vynikají. Poznal to každý, kdo se někdy třeba pokusil cestovat po...

Čínu čeká vymírání automobilek, předpovídají experti

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Se 118 výrobci je Čína dost možná největší automobilovou velmocí současnosti, řada automobilek ale budou podle všeho...

Najdete na iDNES.cz