Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota uvažuje o svolávací akci, až 270 tisíc aut může mít vadný motor

  13:43aktualizováno  13:43
Japonská automobilka Toyota dnes oznámila, že 270 000 aut z její produkce ve světě včetně modelů Lexusu může mít vadný motor. Nedávno přitom firma svolávala k opravě miliony aut kvůli jejich možnému nechtěnému zrychlování a dalším defektům.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Toyota

Nejprodávanější japonský deník Jomiuri šimbun ve svém dnešním večerním vydání napsal, že Toyota bude v pondělí o případném svolávání vozů k opravě informovat japonské ministerstvo dopravy. List ale neuvedl žádný zdroj.

Tiskový mluvčí automobilky pak oznámil, že podnik posuzuje situaci a zvažuje možnosti. Odmítl ale potvrdit, že se uvažuje i o svolání aut k opravám. Potíže jsou s motory, které se za chodu můžou zastavit. Z 270 000 problémových aut jich podnik zhruba 180 000 prodal v zahraničí a zbytek v Japonsku. Problém se mimo jiné týká sedmi modelů Lexusu.

Podnik uvedl, že v Japonsku obdržel na vadné motory kolem 200 stížností. Někteří řidiči firmě oznámili, že motor vydává divný hluk. Mluvčí dodal, že v souvislosti s vadnými motory nejsou hlášeny žádné nehody.

Kvůli problémům s nechtěným zrychlováním byla Toyota nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů. Automobilka před časem souhlasila se zaplacením rekordní pokuty 16,4 milionu dolarů (zhruba 340 milionů Kč), kterou firmě kvůli údajnému zatajování problémů s vadnými plynovými pedály vyměřily úřady ve Spojených státech.

Svou vedoucí pozici na trhu si Toyota vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.

Toyota o víkendu oznámila, že ve Spojených státech svolá kvůli možnému prosakování paliva k opravě hybridní vozy Lexus HS250h a dočasně zastaví jejich prodej. Opatření se týkají zhruba 17 000 automobilů vyrobených pro americký trh.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.