Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Venza – crossover pro Američany

aktualizováno 
Toyota připravila pro Američany nový crossover-SUV automobil Venza, který má konkurovat třeba Nissanu Murano. Dostane se novinka i do Evropy?

Toyota Venza | foto: Toyota

Zatímco Nissan Murano láká zákazníky především atraktivním vzhledem, Toyota Venza bude hrát, podobně jako Ford Edge, na konzervativnější notu. A to i přesto, že svaly novince Toyoty nechybí.

Crossover Venza byl kompletně vyvinut a bude i vyráběn v USA. Jeho hlavními konkurenty budou výše zmíněné vozy a zároveň by neměl příliš parazitovat na prodejích dalšího podobného modelu ze stáje japonské automobilky – Lexusu RX.

Venza přitom rozměrově i svým zaměřením prakticky spadá do stejné třídy, jen nabízí o něco nižší stavbu karoserie a pochopitelně méně luxusní výbavu. Právě proto může být Venza potenciálně zajímavá i pro evropského zákazníka.

Na náš kontinent se sice tento vůz nedostane, ale mohl by být alespoň částečným předobrazem nové generace Lexusu RX. Ten čeká generační výměna možná již příští rok.

Technický základ našla Venza ve velkém luxusním sedanu Avalon. Z něj si půjčuje nejen podvozkové prvky, ale i motor – šestiválec do V o objemu 3,5 litru, který mimochodem bije i pod kapotou zmíněného RX.

Motor produkuje výkon zhruba 268 koní (198 kW). Alternativou bude základní čtyřválec 2,7 litru. Oba motory jsou spřaženy se šestistupňovou automatickou převodovkou a standardně pohání přední kola. Náhon na všechna čtyři bude k dispozici za příplatek.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 TDI / 140 kW...
Škoda Kodiaq DSG 4x4 2,0 TDI / 140 kW...

r.v. 2016, naj. 212 km, diesel, 1. majitel
999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.