Diskuze
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris
Děkujeme za pochopení.
L53a86d54i74s37l11a71v 98K98a85l51o60u35s
Proto Mazda vyvinula motory Skyactive.Chtělo by to mix Toyoty a Mazdy. Spolehlivost Toyoty a motory z Mazdy.
L67u22d70v51í44k 68G31a49j36d98o22š36í83k
"...Jenže kombinace převodů a nového motoru znamená, že v dálničních rychlostech prostě faceliftovaná Toyota Yaris nepůsobí zrovna dynamicky..."
.
Nebylo v témže článku výše náhodou zmíněno, že Yaris je především městské vozidlo?
J71i94ř34í 79S13c69h70w80a20c82h
I "městské vozidlo" může jezdit po dálnici. A v článku je jen suše konstatováno, že kombinace dlouhých převodů a motoru s poměrně nízkým výkonem dává při dálničním limitu ve výsledku velmi nízkou dynamiku. Ten Auris má totiž cca stejně dlouhou šestku jako třeba Civic s 1.8 který na 6-ku při 3300 otáčkách má dynamiku už "nic moc" a přitom má k dispozici o čtvrtinu vyšší výkon (cca 170 Nm).
Na druhou stranu je to vyváženo nižší spotřebou a nižším hlukem, kdo chce "dynamiku" prostě musí podřadit....
L19a23d36i29s45l89a93v 10K92a43l25o23u59s
Já nevím, co proti té naftě všichni mají.
https://www.youtube.com/watch?v=Z-ZoCIMqIaI
Teď už i ty benziny.
P49a61v84e92l 31N83o27v87á41k
Mam Clio 1.0 a normmalne jezdim i predjizdim. Necitim se nijak omezen.
R48o53m39a75n 74H29a81n81u89s
Letadla způsobují daleko větší emise a taky jim nikdo nědělá start/stop při klesání, nezmenšují motory.
Tesla v Čechách má větší emise než benzín, protože se nabíjí elektřinou z uhelných elektráren.
Elektromibily když budete muset vyměnit baterie po 10 letech (ale spíš dřív)za 200000Kč tak je to víc než projezdí většina z nás v benzínu nedejbože v naftě.
Lidi a hlavně EU přestaňte už blbnout a nechte zlepšování motorů na trhu, ten si sám řekne co lidi chtějí a co se bude prodávat.
J53i56ř38í 61S38c18h48w85a58c41h
jj v Česku se sice z uhelných elektráren vyrobí jen cca 50% el. energie, ale Tesla při nabíjení vyzobává jen elektrony z uhlí (ostatní vrací zpět). Protože na ty z uhlí prý dojede dvakrát dál než na ty ostatní.
J97i28ř91í 67S57c44h84w28a28c75h
Takže si shrńme fakta:
Slabý motor podle "staré normy" nahradil motor podle "nové normy od zlé EU" co má větší objem, co má větší výkon, auto s ním má vyšší dynamiku a při tom všem méně žere a méně smrdí, ale ta norma nám "znovu škrtí motory"....
V48á95c92l94a76v 74M82e89d68e25k
Co bruselský soudruh činí, dobře činí.
Ale teď vážně : to, že má motor vyšší výkon nemá nic společného s normou EU. To je zkrátka evoluce, a rozhodnutí výrobce.
Pokud jde o škrcení výkonu, to je prostě nesporný fakt. motor o 100kW dnes je méně prižný, než motor o 100kW před 10 lety. Důvod je jednoduchý - i když má stejný maximální výkon, výrobce nastavil takové parametry řídící jednotky, aby splnil požadavky nové normy. Pomalá reakce na plyn se tomu říká. Všichni výrobci motorů to potvrzují, to není žádná spekulace konspirátorů.
Už roky se mluví o tom, že nová metodika měření je sice úplně jiná, než předchozí, ale reálnému provozu stále velmi vzdálená. Už roky se také mluví o tom, že několik let stará americká metoda je reálnému provozu mnohem bližší, než bude nově zaváděná evropská - ale nikoho to nezajímá. EU zkrátka musí mít vždy něco extra.
M74i27r21o52s70l65a30v 86S32t76e54i45n35e84r
K čemu potřebujeme více, než 90 HP? Můj Ford Taunus Coupé, r.v. 1974 vystačil s 1,6 litrovým motorem s 72 HP a jak to na dálnici upalovalo! Dnes mám dvoulitr se 110 HP a je to víc, než dost. Přítel má Oktávku 1,9TDO s 90 HP a najezdil už přes půl milionu km.
M88i22c55h84a80l 40N89a10j63m15a50n
Tak na popojíždění ve městě Vám stačí těch 90 HP asi bohatě. Ale jsou lidé, kteří jezdí třeba dlouhé štreky, dokonce i v tom autě někoho nebo něco vozí, jezdí v kopcovitém terénu......
Těch důvodů je spousta.
K57a63r43e83l 62V34a58c26h43u66t
Tak vám připadá až velmi "podivné", kolik řidičů si potrpí na bleskový START na semaforech - aby pak byli ZASE první (?) na další křižovatce, kde však musí znovu čekat, až přestane svítit červená ... ?!?!?! ... O nadměrné emise ani o nadměrnou spotřebu paliva jim vůbec nejde. HRRRK = jen být vždy PRVNÍ.
V79í17ť49a 95K91r24u96t94i51š
Častý omyl - pomalý rozjezd na semaforech není o úspoře paliva, stejně tak rychlý start neznamená zvýšenou spotřebu. Stačí se podívat na grafy účinnosti motoru, resp. měrné spotřeby v závislosti na otáčkách a výkonu.
P31e13t70r 18S15p63a29t97z18i37e35r74e63r
teda to je článek. snad jediné co autorovi vadí je přiškrcený výkon. a já se ptám...no a co? když pominu teď emise...v dobách škody 100 a žigulíků měla auto výkon 39 kw max. 49 kw. A šlo to. Jezdilo se s nima do práce, na výlety na služební cesty i na dovolené...a dalo se to...tak kam se teď všichni tak ženete? proč je potřeba aut o výkonech kolem 100 kW? a nemelte mi něco o předjíždění, protože i s těma škodovkama se předjíždělo. Všechny nás čeká stejný konec...tak by jsme život měli prožít v klidu a bez velkého spěchu...tak nevím proč se v autech pořád někam honit.
M16i12c23h12a86l 13N69a51j95m28a90n
A představte si, že za první republiky měla auta výkon třeba 13 - 20 kw. A také to šlo.
Doba trošku zrychlila a auta se přizpůsobila. Před skoro 20 lety jsem si také myslel, že tehdejší feliciie s motorem 1,6 je skvělé auto a jezdil jsem s ní 40 - 50 tis. km ročně. Dneska už bych s ní podobné kilometry nenajezdil ani náhodou....
J27a18n 15N16o87v88á26k
Lidi je vsude jako much. Maji sedet na zadku a ne stale nekam jezdit. Auta by se uz konecne mela zakazat. Je treba vratit se k zivotu v rodine a na vesnici. Pole se da obdelat i kravkou. Skonceme s tim neustalym konzumem. A mobily zakazat.
M91i14c22h83a46l 85N54a37j30m43a35n
A hlavně zakázat ty internety
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!