Diskuze
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris
Děkujeme za pochopení.
L48a77d74i42s95l98a10v 11K83a17l53o61u75s
Proto Mazda vyvinula motory Skyactive.Chtělo by to mix Toyoty a Mazdy. Spolehlivost Toyoty a motory z Mazdy.
L95u70d97v86í36k 54G20a94j43d80o30š62í10k
"...Jenže kombinace převodů a nového motoru znamená, že v dálničních rychlostech prostě faceliftovaná Toyota Yaris nepůsobí zrovna dynamicky..."
.
Nebylo v témže článku výše náhodou zmíněno, že Yaris je především městské vozidlo?
J64i22ř76í 83S21c58h63w48a71c20h
I "městské vozidlo" může jezdit po dálnici. A v článku je jen suše konstatováno, že kombinace dlouhých převodů a motoru s poměrně nízkým výkonem dává při dálničním limitu ve výsledku velmi nízkou dynamiku. Ten Auris má totiž cca stejně dlouhou šestku jako třeba Civic s 1.8 který na 6-ku při 3300 otáčkách má dynamiku už "nic moc" a přitom má k dispozici o čtvrtinu vyšší výkon (cca 170 Nm).
Na druhou stranu je to vyváženo nižší spotřebou a nižším hlukem, kdo chce "dynamiku" prostě musí podřadit....
L19a16d98i79s83l58a48v 10K26a96l13o63u14s
Já nevím, co proti té naftě všichni mají.
https://www.youtube.com/watch?v=Z-ZoCIMqIaI
Teď už i ty benziny.
P94a28v92e17l 34N24o14v95á54k
Mam Clio 1.0 a normmalne jezdim i predjizdim. Necitim se nijak omezen.
R78o94m44a87n 33H10a95n94u97s
Letadla způsobují daleko větší emise a taky jim nikdo nědělá start/stop při klesání, nezmenšují motory.
Tesla v Čechách má větší emise než benzín, protože se nabíjí elektřinou z uhelných elektráren.
Elektromibily když budete muset vyměnit baterie po 10 letech (ale spíš dřív)za 200000Kč tak je to víc než projezdí většina z nás v benzínu nedejbože v naftě.
Lidi a hlavně EU přestaňte už blbnout a nechte zlepšování motorů na trhu, ten si sám řekne co lidi chtějí a co se bude prodávat.
J36i34ř59í 87S80c36h74w36a46c94h
jj v Česku se sice z uhelných elektráren vyrobí jen cca 50% el. energie, ale Tesla při nabíjení vyzobává jen elektrony z uhlí (ostatní vrací zpět). Protože na ty z uhlí prý dojede dvakrát dál než na ty ostatní.
J80i13ř65í 96S11c18h81w64a27c50h
Takže si shrńme fakta:
Slabý motor podle "staré normy" nahradil motor podle "nové normy od zlé EU" co má větší objem, co má větší výkon, auto s ním má vyšší dynamiku a při tom všem méně žere a méně smrdí, ale ta norma nám "znovu škrtí motory"....
V38á34c66l23a64v 36M13e44d94e34k
Co bruselský soudruh činí, dobře činí.
Ale teď vážně : to, že má motor vyšší výkon nemá nic společného s normou EU. To je zkrátka evoluce, a rozhodnutí výrobce.
Pokud jde o škrcení výkonu, to je prostě nesporný fakt. motor o 100kW dnes je méně prižný, než motor o 100kW před 10 lety. Důvod je jednoduchý - i když má stejný maximální výkon, výrobce nastavil takové parametry řídící jednotky, aby splnil požadavky nové normy. Pomalá reakce na plyn se tomu říká. Všichni výrobci motorů to potvrzují, to není žádná spekulace konspirátorů.
Už roky se mluví o tom, že nová metodika měření je sice úplně jiná, než předchozí, ale reálnému provozu stále velmi vzdálená. Už roky se také mluví o tom, že několik let stará americká metoda je reálnému provozu mnohem bližší, než bude nově zaváděná evropská - ale nikoho to nezajímá. EU zkrátka musí mít vždy něco extra.
M14i31r97o75s38l53a17v 47S65t42e97i77n18e25r
K čemu potřebujeme více, než 90 HP? Můj Ford Taunus Coupé, r.v. 1974 vystačil s 1,6 litrovým motorem s 72 HP a jak to na dálnici upalovalo! Dnes mám dvoulitr se 110 HP a je to víc, než dost. Přítel má Oktávku 1,9TDO s 90 HP a najezdil už přes půl milionu km.
M23i97c43h79a51l 44N77a54j69m12a66n
Tak na popojíždění ve městě Vám stačí těch 90 HP asi bohatě. Ale jsou lidé, kteří jezdí třeba dlouhé štreky, dokonce i v tom autě někoho nebo něco vozí, jezdí v kopcovitém terénu......
Těch důvodů je spousta.
K46a32r54e33l 39V40a21c56h75u81t
Tak vám připadá až velmi "podivné", kolik řidičů si potrpí na bleskový START na semaforech - aby pak byli ZASE první (?) na další křižovatce, kde však musí znovu čekat, až přestane svítit červená ... ?!?!?! ... O nadměrné emise ani o nadměrnou spotřebu paliva jim vůbec nejde. HRRRK = jen být vždy PRVNÍ.
V30í71ť63a 74K27r60u18t40i56š
Častý omyl - pomalý rozjezd na semaforech není o úspoře paliva, stejně tak rychlý start neznamená zvýšenou spotřebu. Stačí se podívat na grafy účinnosti motoru, resp. měrné spotřeby v závislosti na otáčkách a výkonu.
P58e97t24r 22S15p11a25t81z13i35e76r38e73r
teda to je článek. snad jediné co autorovi vadí je přiškrcený výkon. a já se ptám...no a co? když pominu teď emise...v dobách škody 100 a žigulíků měla auto výkon 39 kw max. 49 kw. A šlo to. Jezdilo se s nima do práce, na výlety na služební cesty i na dovolené...a dalo se to...tak kam se teď všichni tak ženete? proč je potřeba aut o výkonech kolem 100 kW? a nemelte mi něco o předjíždění, protože i s těma škodovkama se předjíždělo. Všechny nás čeká stejný konec...tak by jsme život měli prožít v klidu a bez velkého spěchu...tak nevím proč se v autech pořád někam honit.
M71i16c83h92a42l 13N66a65j61m48a67n
A představte si, že za první republiky měla auta výkon třeba 13 - 20 kw. A také to šlo.
Doba trošku zrychlila a auta se přizpůsobila. Před skoro 20 lety jsem si také myslel, že tehdejší feliciie s motorem 1,6 je skvělé auto a jezdil jsem s ní 40 - 50 tis. km ročně. Dneska už bych s ní podobné kilometry nenajezdil ani náhodou....
J56a77n 71N25o76v26á27k
Lidi je vsude jako much. Maji sedet na zadku a ne stale nekam jezdit. Auta by se uz konecne mela zakazat. Je treba vratit se k zivotu v rodine a na vesnici. Pole se da obdelat i kravkou. Skonceme s tim neustalym konzumem. A mobily zakazat.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...