Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Yaris je jako ojetina dražší, ale velmi žádaná

  14:19aktualizováno  14:19
K malým vozům, které z nabídky bazarů mizí doslova před očima, se zařadila Toyota Yaris. Tento Automobil roku 2000 totiž zajímá široké spektrum kupců - od motoristů, kteří shánějí druhé auto do rodiny, přes starší lidi toužící po nenáročném a spolehlivém přibližovadlu pro jejich nedlouhé cesty na výlety či na chaty až po menší mladé rodiny.

Yaris je sice opoznání dražší ve srovnání s některými svými konkurenty ve třídě malých automobilů, nicméně nabízí relativně velký vnitřní prostor a solidní komfort, což zaručuje moderní technika: sendvičový rám, vyšší karoserie a také nejčastěji litrový šestnáctiventilový motor s 50 kilowatty (68 koňmi), výkonem totožný se silnějším motorem 1.3litrové Škody Felicie.

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových
i ojetých automobilů značky Toyota Yaris
Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Připočte-li se k tomu ještě pověstná kvalita japonské značky Toyota, v poměru ke třídě malých automobilů mimořádná bezpečnost a kromě dalších výhod také fakt, že Toyotu Yaris vzhledem k její vyšší pořizovací ceně na trhu nových vozidel zpravidla nekupovali do svých parků podnikatelé, je značný zájem o zmíněný automobil vysvětlen. "Týdně prodáváme v průměru čtyři až pět yarisů a prakticky se mezi nimi nevyskytují vozy, které by měly najeto víc než padesát tisíc kilometrů," říká vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha Aleš Kužel.

Mezníky modelu
1998 - premiéra modelu
1999 - zahájení prodeje (v Evropě jako Yaris, v Japonsku jako Vitz a na některých dalších trzích jako Echo)
1999 - motor 1.3 16V
1999 - model Verso (v Japonsku jako FunCargo)
2000 - titul Automobil rok
"Z devětadevadesáti procent se jedná o auta ve velice dobrém technickém stavu a se značnou perspektivou. Od Toyoty Yaris lze totiž očekávat minimálně dvě stě tisíc kilometrů služby bez významnějších problémů a větších investic." Pokud konkrétní automobil nebyl havarován a následně problematicky opraven, nedělá yaris - jak ukazují dosavadní zkušenosti - svému majiteli problémy.

Typické a zásadní bolesti se u poměrně mladého vozu zatím neprojevily. Největším úskalím pro kupce tak je vyšší cena, kterou yaris i na trhu ojetin drží. Model dokonce patří k nejdražším mezi malými automobily. Od vozu s malým rozvorem 2,37 metru (Škoda Fabia má 2,46 metru) nelze čekat zvláštní komfort pro delší jízdy.

Také kufr je s objemem 205 litrů malý (fabia má 260 litrů), ovšem díky posuvným zadním sedačkám lze u yarise získat ještě dalších 100 litrů. Poměrně drahé Toyotě Yaris, jejíž pořizovací cena se u nejlevnějších nových třídveřových verzí blíží ke třistatisícové hranici (pětidveřový model s litrovým motorem v základu stojí 308 tisíc korun), kritici vytýkají lacině vyhlížející plasty v interiéru. Mnozí si těžko zvykají na netradiční uspořádání palubní desky s digitálními přístroji v kapličce uprostřed. Yaris jezdí se spotřebou od pěti litrů na sto kilometrů při rozvážném cestování mimo obce do osmi litrů na sto kilometrů v hustém městském provozu.

Největší konkurenti
Pětidveřová Toyota Yaris s litrovým motorem a ročníkem výroby 1999 stojí zhruba 250 tisíc korun, na trhu ojetin jí konkurenci tvoří například stejně staré automobily Peugeot 206 1.1 za 250 tisíc, Škoda Fabia 1.4 (44 kilowattů) za 230 tisíc, Opel Corsa 1.0 12V (starší model) za 200 tisíc, Volkswagen Polo 1.0 za 200 tisíc, Fiat Punto 1.1 za 180 tisíc, Ford Fiesta 1.3 za 180 tisíc, Suzuki Swift 1.0 za 160 tisíc a Daewoo Matiz 0.8 za 160 tisíc korun. "V centru zájmu kupců ojetin je hlavně velká trojka Škoda Fabia - Toyota Yaris - Peugeot 206. Já osobně bych upřednostnil buď fabii, nebo yarise," říká svůj názor na uvedené vozy Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Pro fabii hovoří výhoda domácího automobilu, výborná kvalita a vynikající jízdní vlastnosti," pokračuje Aleš Kužel. "Zatímco yaris se mi vysloveně líbí a má výhodu v nižším povinném ručení. Peugeot 206 na sebe upozorňuje pozoruhodným designem, ale pozadu zůstává ve zpracování a motorech. Staré polo, fiestu a corsu s těmito vozy těžko srovnávat, korejská produkce - pokud se týká kvality - tradičně za špičkou zaostává."

MINUSY
* vyšší pořizovací cena nových vozů i ojetin
* horší jízdní komfort na delších cestách
* menší zavazadlový prostor, který ovšem lze značně vylepšit díky posuvným zadním sedačkám
* hodně obyčejných plastů v interiéru
* ne každému vyhovuje netradiční uspořádání palubní desky
PLUSY
* kvalita, moderní technika
* relativně velký vnitřní prostor
* dobré jízdní vlastnosti
* při délce jen 3,62 metru (fabia má o 34 centimetrů víc) výborné manévrovací schopnosti v městském provozu
* bezpečnost
* zájem na trhu ojetin
* nízká ztráta hodnoty
* levné povinné ručení (u verze 1.0 pro rok 2002 je minimální pojistné 1257 Kč, zatímco Peugeot 206 1.1 má pro stejné období minimálně 2838 Kč a u Škody Fabia 1.4 bude stát nejméně 4060 Kč)


Toyota Yaris
Orientační ceny vozu s pětidveřovou karoserií a s motorem 1.0:
ročník cena (Kč)

1999 250 000
2000 265 000
2001 280 000

příplatky:

motor 1.3 50 000
model Verso 100 000
výbava (elektrika, klima, litá kola) 5000 až 20 000

srážky:
třídveřová karoserie - 10 000

Toyota Yaris Verso

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.