Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Yaris Verso má nejdražší součástky

aktualizováno 
Toyota Yaris Verso vyšla z testu jako vůz s nejdražšími náhradními díly v šesti z deseti sledovaných položek. Jejich výběr byl tentokrát zaměřen na součástky, které se mohou poškodit například při kolizích na parkovištích či menších dopravních nehodách. V přehledu záměrně nejsou díly, které podléhají běžnému opotřebení nebo jejich výměny předpisuje výrobce automobilu po určitých kilometrech. Ty totiž mívají přímou spojitost s motory, kterých je u automobilů zařazených do testu k výběru několik. O pohonné jednotky přitom tentokrát vůbec nešlo, smyslem bylo využití vnitřního prostoru sledovaných vozů. Tuzemská značka Škoda má stále ceny náhradních součástek prakticky na nejnižší úrovni, ovšem v některých položkách ji šlape na paty, nebo ji již dokonce přestihl Peugeot. Příkladem cenové výhodnosti peugeotu je třeba přední blatník. Toyota hodnotitele překvapila drahotou většiny vybraných dílů, zvlášť za skutečnosti, že v testu nebyla vozem nejvyšší kategorie. V některých položkách předčila i Renaulta Scénic, který je v automobilové hierarchii o třídu výš. Vysoké ceny toyoty jsou viditelné hlavně u předního blatníku, který přijde na téměř dvojnásobek toho, co vyndá z peněženky zákazník za stejný díl třeba u opla nebo renaulta. Ještě vyšší rozdíl je pak u bočního blikače. Vnější zpětné zrcátko je také nejdražší, což je dáno tím, že je vyhřívané a elektricky ovládané. Jinými zrcátky totiž není podle vyjádření dealera Toyota Yaris Verso v provedení pro Česko vybavována. Zadní nárazník je třídílný a cena zahrnuje všechny tři části. Nad ostatní ceny přesahuje viditelně přední světlomet pro Renault Scénic. Ovšem ten není jen jednoduchým světlometem, jako třeba u Peugeotu Partner a Škody Octavia kombi, ale sdružuje v sobě čtyři světla - potkávací, dálkové, směrové a obrysové, každé se samostatnou parabolou. Ovšem i pro octavii je v nabídce kombinovaný světlomet, který má navíc přídavné mlhové světlo. Za to zákazník připlatí přibližně 350 korun k ceně uvedené k tabulce. Také zadní okno Renaultu Scénic je netradiční - výklopné směrem vzhůru. Ostatní auta mají zadní skla vždy jen pevně vlepená do karoserie. Vlepovaná jsou u všech vozů také přední okna. Ovšem jen pro octavii je v nabídce sklo čiré, ostatní jsou vždy tónovaná, neboť importéři jiná nenabízejí. Blatníky a nárazníky jsou do distribuční sítě dodávány nelakované, ale již k lakování připravené. U nárazníků jde vždy pouze o plastovou část, tedy bez vnitřní kovové výztuhy.

Ceny vybraných náhradních dílů pro testovaná vozidla (Kč)

Vůz Toyota Peugeot Škoda Renault Opel
Yaris Partner Octavia Scénic Agila
Verso kombi

přední okno 7693 4635 3697 7930 5242
zadní okno 9392 4338 3478 7588 5871
přední blatník 6939 2708 2833 3620 3600
přední nárazník 7125 4862 3725 8030 7750
zadní nárazník 5579 4753 4510 6492 6845
přední světlomet 5914 2782 3074 8279 3976
zadní sdruž. světlo 3185 947 1661 1250 1944
levé zpětné zrcátko 4586 3038 2089 2110 2808
ocelový disk 2563 1757 1194 2070 1217
boční blikač 559 237 179 236 112

Poznámka: ceny dílů poskytli autorizovaní dealeři nebo importéři jednotlivých značek a zahrnují DPH
Pramen: MF DNES
Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.