Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toyota Yaris Verso: prostorný, ale šedivý vůz

aktualizováno 
- Další řešení na téma prostorná kabina v krátkém autě přichází z japonské Toyoty. Její model Yaris Verso se v testu MF DNES představil jako výborný hlavně pro převážení zavazadel, variabilní interiér dobře doplňuje tichý a úsporný motor. Jízdní vlastnosti se představily jako průměrné, interiér je - pro Toyotu typicky - šedivý.
S menším typem Yaris spojuje novější model Yaris Verso jen podobné tvarování přídě, design přístrojové desky a část názvu. Verso je ve srovnání s menším bratrem především vyšší a delší. Proto je spíše konkurentem kombíků, jako je Škoda Octavia nebo Ford Focus, a hlavně francouzského tria Citroën Berlingo, Peugeot Partner a Renault Kangoo. Stejně jako zmíněná francouzská auta sází také japonský Yaris Verso na prostor pro zavazadla. Bez jedenácti centimetrů čtyři metry dlouhá toyota umožní jen při jednoduchém odstranění středního dílu zadního sedadla naložit jeden bicykl, aniž by z něj bylo nutné cokoliv demontovat, a zůstanou ještě čtyři místa pro cestující. Cestovat lze také v sestavě tří lidí a dvou jízdních kol, anebo naopak: dva pasažéři a tři bicykly. A ještě jedna možnost, spíše pro zajímavost. Vpředu může sedět řidič se spolujezdcem a za ně se vejdou dva skútry. Takovou variabilitu umožňuje široký a vysoký přístup do kufru a dlouhá nákladová plocha. Prostřední zadní sedadlo se přitom z vozu vyjme a dvě postranní sedačky lze složit do podlahy. Pohodlné nakládání konstatovala i nezávislá zkušebna pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD), která v testu MF DNES naměřila Toyotě Yaris Verso extrémně nízký práh kufru: 480 milimetrů nad zemí. Pro srovnání lze uvést, že Škoda Octavia jej má podle měření v ÚSMD o 23 centimetrů a Peugeot Partner o 12 centimetrů výš. U Toyoty Yaris Verso vede k zavazadlům cesta přes jednodílné křídlové dveře. Ty nezapřou původ ze země, která stále zůstává u levostranného provozu. Páté dveře mají panty na pravé straně, otevírají se do chodníku a při nakládání mohou vadit. Naopak jejich kladem je jednodušší manipulace ve srovnání s velkými a těžkými výklopnými zadními stěnami některých konkurentů. Kabina Toyoty Yaris Verso je prostorná i z pohledu cestujících. Na zadních sedadlech je podle výsledků měření ÚSMD nadprůměrný prostor pro kolena i pro hlavu, komfort částečně snižují krátké a nízko nad zemí umístěné sedáky. Vpředu posádka čelí záplavě šedých plastů. Naopak zaujmou netradičně umístěné ukazatele v tunelu uprostřed přístrojového štítu a spousta odkládacích ploch. Jízdní vlastnosti vozu jsou při běžné jízdě bezproblémové, vyšší kabina však vnímá vítr víc, než je obvyklé u klasických automobilů. Při rychlém vytočení kol do strany a následném rozjezdu ztrácí vnitřní kolo brzy kontakt se silnicí. Jízda po nerovnostech je ve znamení drnčení, které přichází od zadních sedadel. Při testovacích jízdách zanechal dobrý dojem motor. Je tichý, úsporný a přitom vozu dává pružnost. Nezapře však šestnáctiventilovou konstrukci a s tím spojený zátah až ve vyšších otáčkách, což ulehčuje rychlé vytáčení. Spotřeba Toyoty Yaris Verso se během testu pohybovala i hluboko pod hranicí pěti litrů - to při poklidných jízdách po okresních silnicích. Na dálnici automobil žádal mezi šesti a sedmi litry benzinu na sto kilometrů. Martina Kováře, který v testech MF DNES hodnotí auta pohledem tělesně handicapovaného člověka, zaujal zvláště zavazadlový prostor Toyoty Yaris Verso. "Křídlové dveře nepotřebují žádnou námahu, a velký kufr je proto snadno dostupný všem. Postiženým ale neudělá radost nastupování na vysoko umístěné sedačky versa," říká Martin Kovář.

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,6
Zrychlení 0-400 m (s) 19,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 13,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 33,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 29,0
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 8
Převodovka 8
Spotřeba v testu 9

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 7
Využití kufru 10
Výhled z vozu 9

Podvozek
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 7
Brzdy 9
Poznámka: min 1, max 10

Očima designéra
Toyota Yaris Verso má zajímavé detaily, které tvoří výrazově pestrý celek. Spojení předních světlometů a směrovek evokuje žraločí dravost, naopak hravým dojmem působí zadní světlomety. Jejich komplikovaný tvar opticky zvyšuje dojem stability vozu. Přístrojová deska je odvážná a postará se o zájem zákazníků. Zavazadlový prostor otvírá pohled na vyjímatelnou integrovanou svítilnu a na dvě příčné nosné tyče, které sice působí rušivě, ale jejich praktický význam určitě převáží. Na závěr výtka ke dveřím zavazadlového prostoru: otevírají se směrem k chodníku, a blokují tak prostor pro průchod s nakládaným zbožím.
Jan Prokop, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Zájem o Toyotu Yaris Verso budou mít především rodiny, které mohou akceptovat její vyšší pořizovací cenu. Pokles hodnoty během prvních dvou let bude zřejmě výraznější než u klasické Toyoty Yaris, ovšem v následujících letech se s ní model Verso srovná a udrží se lehce nad průměrem ve své třídě. K tomu přispěje i image značky Toyota jakožto symbolu spolehlivého vozu. Po pětiletém provozu se cena Toyoty Yaris Verso bude v bazarech pohybovat kolem 188 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovník redakce

Toyota Yaris Verso

Autor:




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Tuktuk Bajaj
Nejbizarnější motoristický zážitek je jízda tuktukem. Rád dělá kotrmelce

Byl to jeden z nejbizarnějších zážitků mého motoristického života, a to jsem jezdil už skoro se vším, co má čtyři kola. No jo, on má vlastně tuktuk jen tři,...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.