Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Naučte se řadit v trabantu. První nastartoval před 55 lety na VŘSR

První automobil značky Trabant vyjel z bran továrny ve Zwickau před 55 lety, 7. listopadu 1957. Datum si východoněmečtí soudruzi nevybrali náhodou, právě se slavilo 40. výročí Velké říjnové socialistické revoluce. A tak ani moc nevadilo, že pak trvalo ještě celého tři čtvrtě roku, než se podařilo rozběhnout výrobu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdysi dávno jsem měl odjet strejdovým maluchem (fiat 125 P). Na středové konzole mezi sedadly byla páčka (myslel jsem že sytič) Otočím klíčkem a nic..... Poto mi bylo vysvětleno, že ta páčka je startér. Startovalo se to jako motorová pila.....Potáhnout... roztočit motor.....

0 0
možnosti

A teď mi poraďte, kde se v dnešní době dá nejvýhodněji koupit Trabant. Na veteránových webech? Tam si jich každý hrozně cení.

0 0
možnosti

kdysi jsem na tytrubko nasel peknej dokument o vyrobe trabantu ... paradni kousky. Treba perfektni mechanizace na ovezeni tesnosti predniho skla .... no jen se podivejte http://www.youtube.com/watch?v=d7lQCyZiRzk

0 0
možnosti
Foto

R54o12m84a70n 18K18o48z68e11l

8. 11. 2012 19:51

Měli jsme trabanta, byl dosti poruchový a nastartovat jej za studena bylo opravdové umění. Zřejmě zde byl vliv i tatínka, který vůz extra neudržoval a také nešikovnost mámy, od malička si pamatuju slovo "sytič", které bylo při studeném startu často vyslovováno. Když jsme jeli autobusem, tak jsem obdivoval, jak motor autobusu vždy naskočil ihned, u trabanta to bylo nemyslitelné. Nebyly vyjímkou ani 3 závady během krátké jízdy  - chod motoru na jeden válec, zadrhávání lanka plynu, nemožnost nastartovat...

0 0
možnosti

P74e51t15r 22L16a35n77d20a

8. 11. 2012 19:16

Tenhle "Jaguár" si nezaslouží, aby o něm na idnesu psali s malým počátečním písmenem v názvu :-(

Jinak ne každý byl pomalý, můj zvládl i 180 km/h :-)

0 0
možnosti

Až takhle jo? To je ostrý:)

0 0
možnosti

Několik pěknejch Trabantů je i na prodej

V

http://www.rajveteranu.cz/znacka-67-trabant   

R^

1 0
možnosti

podstatné nepresnosti - trabi-m sa dali predbiehať aj násobne drahšie a "modernejšie" autá, taký hrdý majiteľ žiguli 1600 trápil auto na piatom prevodovom stupni a trabi-mu stačil trochu kopcovitý terén - dolu kopcom sa rozpálil a pred vrcholom stúpanie rozdielom 80/60 km/hod zanechal udiveného víkendového vodiča v diaľke.

ps - prepálený olej nemusel byť, veď zmes 50/1 bola znesiteľná (škodovky mali takú spotrebu oleja, teda vrátane výmeny). bolo ale nutné po jazde mestom vytočiť teplý motor na trojke aspoň na osemdesiat a výfuk sa prečistil od úsad.

1 0
možnosti

Jako že na dvě nádrže benzínu bylo třeba dolít litr oleje do motoru? Nesmysl. Kdysi jsem ji provozoval, sežrala 1,5 litru oleje na 10000 km, takže od výměny do výměny se dolévalo jednou.

0 0
možnosti

Trabantem se i dnes dá bezproblémů jezdit. Pokud je vůz alespoň trochu udržovaný (zejména čepy, řízení, brzdy) netřeba mít na tachometru šedesát a v očích smrt.

Když jsme se posledně vraceli ze Švédska tak ze severu Německa ze Sasnitzu jsme těch 750 km ujeli za 11 hodin včetně přestávek a tankování. S plně naloženým vozem při spotřebě 6,5 l / 100 km. Na Trabanta nedám dopustit!

GO TRABI GO!

9 0
možnosti

Je video upravené nebo iDNES zcela vědomě porušuje pravidla provozu na pozemních komunikacích? Ta přelepená registrační značka vpředu...

3 5
možnosti

Proboha proč to řešíš?

1 1
možnosti

P63a42v24e31l 91R97e87i59s

7. 11. 2012 23:45

Také jsem byl "šťastným" majitelem Tráboše. Kamarádi na něj dodnes vzpomínají s hrůzou v očích. Vše se v něm klepalo, netopil, o odmlžení čelního skla ani nemluvím... Byl to vrak a jízda v něm byla adrenalinový zážitek. Dneska se chytám za hlavu, čím jsem to jezdil :-/

2 4
možnosti
Foto

Samozřejmě je vše relativní. Za totality jsem jezdil především na Jawě 250, nejméně 200 tisíc km. Mládí vydrží hodně, ale za deště třeba z Ostravy do Jihlavy, to nebyla žádná legrace. V Trabantu by na mně alespoň nepršelo, ale 1967 to byl jenom sen...

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...