Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trabant se vrátí do Frankfurtu a bude jezdit na elektřinu

aktualizováno 
Jednadvacet let potrvá přestávka trabantů. Za pár týdnů se na autosalonu ve Frankfurtu představí nástupce pro novou éru, a to rovnou jako elektromobil. Linky automobilky Trabant se zastavily v roce 1991, od roku 2012 se má rozběhnout výroba jeho nástupce.

New Trabi | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Trabant býval extrémně kouřivý a svému okolí škodil. New Trabi, jak novému trabantu říká jeho výrobce, nebude mít žádný výfuk a nebude vypouštět spaliny.

Za znovuzrozením trabantů stojí firma Herpa, která je známá především výrobou miniaturních modelů aut a letadel. Jestli se jí bude dařit se skutečným autem stejně jako s modýlky, na trabantech vydělá. Od roku 1990 totiž prodala několik set tisíc trabantů v měřítku 1:87 a tento model patří k jejím nejúspěšnějším produktům.

new trabi

Duroplastový zázrak se vrací - čtěte ZDE

Na rozdíl od nezapomenutelné ikony východní části Německa má být New Trabi inovativní, praktický a úsporný. Jeho design označují zástupci firmy za velmi moderní a přitom se opírající o historii. "Bude jej pohánět elektřina, protože takový je trend," řekl mluvčí společnosti Herpa Daniel Stiegler pro portál Automotive News.

Jeden z trháků zářijového frankfurtského autosalonu navíc dostane střechu pokrytou solárními panely, které budou pomáhat s dobíjením baterií. Mladá automobilka rovněž prozradila, že trabant pro 21. století zvládne na jedno nabití 250 kilometrů a jeho hmotnost nepřekročí jednu tunu.

Herpa chce spustit produkci v německém Cvikově, kde měla své haly někým vysmívaná, jiným milovaná automobilka Trabant.

Práva na značku Trabant vlastní Herpa od roku 2007. Vzorem jí je comeback vozů Mini, Fiat 500 a Volkswagen Beetle. O jejich znovuuvedení do prodeje se však zasloužily zavedené a úspěšné automobilové koncerny.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.