Expedice Trabantem do Austrálie vyráží s klasickým vozovým parkem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Klasický trabant má řadicí páku napravo pod volantem. Velkou zahnutou tyčí, která připomíná madlo od deštníku, se někteří nenaučili řadit ani po dlouhé době.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do Austrálie ovšem míří s expedicí také unikátní provedení s automatizovanou spojkou, poznáte ho podle odlišné a na pohled mnohem sofistikovanější páky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Trabant má jen to nejjednodušší.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Expediční trabanty prošly minimem úprav.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta si už na expedici odvážela pár šrámů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tradiční trabant pohání dvouválcový dvoutakt.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Specifikem je nádrž schovaná v motorovém prostoru. Je úplně nahoře, takže není třeba palivové čerpadlo. Pro tankování je ovšem třeba jít pod kapotu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Specialitou je originální koženkový kryt motoru. To patřilo do standardní výbavy trabantisty.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta si vezou dvě náhradní pneumatiky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pod kapotou je minimum úprav, motor dostal jiné sání, které si poradí s jemným prachem a zvířeným pískem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přibáňův trabant je trojmístný, sedadla pocházejí z Fordu Fiesta.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jediným záchvěvem moderny jsou USB porty, které namontovali až letos.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přes šedesát tisíc ze 110 tisíc najetých kilometrů absolovoval tento trabant po cestách mimo Evropu, těch zpevněných bylo pomálu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Trabant je velmi jednoduchý, opravit ho dokáže i laik. Tradovalo se, že výměnu spojky zvládnete v paneláku na kuchyňské lince.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zrcátka jsou nepůvodní, ale oproti miniaturním originálům je v nich aspoň něco vidět.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dan Přibáň objel trabantem většinu světadílů, Antarktida je bohužel asi ze hry.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do Austrálie poputují expediční speciály lodí několik týdnů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do týmu patří také maluch.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Slavný polský fiat prošel také úpravami.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Uvést „stošestadvacítku“ do chodu vyžaduje jistou dávku fantazie a také cviku. Klasická spínací skříňka, do které se musí strčit klíč a sepnout elektrický okruh je na svém místě pod volantem, ale samotné startování probíhá zatáhnutím za páčku umístěnou vedle ruční brzdy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Polský Fiat prošel po předešlé jihoamerické expedici kompletní renovací.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Fiat 126p má motor uložený vzadu, třeba jako Porsche 911.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Motor má výkon 23 koní.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dominika Gawliczková na cestu vyráží na sníženém motocyklu ČZ 175.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Protože Dominika měří jen metr a půl, museli expediční stroj snížit.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dominika před startem s neznámou motorkou podle vlastních slov moc netrénovala. Čezeta má specifické řazení, které je odlišné od moderních motorek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ČZ 175
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ČZ 175
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ČZ 175
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ČZ 175
Autor: František Dvořák, iDNES.cz