Trabantiáda přivítala auto Dagmar Havlové

  14:34aktualizováno  17:46
Vozidlo Veřejné bezpečnosti, limuzína, sporťák nebo oldtimer, to je jen několik podob, které na sebe může vzít legendární východoněmecký vůz Trabant. Stodvacetkrát jiný vůz stejné značky mohl vidět každý, kdo dorazil v sobotu na parkoviště před obchodním centrem v Letňanech.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si totiž dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

„Rok od roku sem jezdí víc a víc příznivců,“ pochvaloval si v sobotu velkou účast organizátor podzimní Trabantiády Michal Kotek. „Nic naplat, trabant se nyní stává kultovním vozidlem, jako byly minicoopery nebo brouky,“ dodal.

Poznávací značky napovídaly, že se sem se svým modelem nepřijeli pochlubit trabantisté pouze z České republiky, ale dlouhou cestu na pražský sraz vážili dokonce i Poláci nebo Slováci.

„Vím, že účastník ze Slovenska, který u mě shodou okolností spal, to sem měl 516 kilometrů,“ prozradil Michal Kotek.

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli. A tak se v řadě takzvaných cvikovských lidových vozů objevil mimo jiné i trabant, který před lety vlastnila Dagmar Havlová.

A kolik stojí si trabanta vyšperkovat, aby se za ním člověk na ulici ohlédl? „Vím, že udělat limuzínu, která se tu předvádí, stálo dvě stě tisíc. Ale jsou tady i pěkná auta, která koupíte za flašku rumu,“ řekl Michal Kotek.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát. Ve třiceti jezdil a zhruba stejný počet jich rozebral na náhradní díly. „Na modelu, který jsem dnes přivezl, jsem dělal sedm let. Peníze a strávený čas je možná lepší nepočítat,“ směje se dvacetiletý fanda trabantů Tomáš Foukner.

A jaká je podle něj největší výhoda automobilové legendy? „Kromě toho, že je díky dvoutaktnímu motoru lehčí na údržbu, tak to smrdí, a to na silnici zdravě provokuje,“ říká Tomáš Foukner.

Pryskyřník pádivý alias Trabant: Jak voní modrý dým
FOTOREPORTÁŽ z 9. trabantsrazu Vrbno u Blatné

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát.

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Tatra 111 dobyla Sibiř. V Rusku má pomník a v Číně převálcovala vlak

Tatra 111

První velkou československou nákladní automobilovou legendou se stala Tatra 111. Vůz vznikl za války původně pro Němce,...

Jméno po velbloudovi, technika po kachně. Citroën Méhari slaví 50 let

Citroën Méhari Plage

Dvacítka hostesek převlečená za selky, hasiče, turistky či do plážových úborů pobíhala kolem něčeho, co na první pohled...

Autům bez technické kontroly by mohl hrozit odtah z ulic

Odstavené auto stojí od léta také poblíž hradeckého letiště.

Vlastníci silnic a veřejných parkovišť by mohli dostat širší práva na odstraňování automobilů. Skupina poslanců...

Najdete na iDNES.cz