Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trabantiáda přivítala auto Dagmar Havlové

  14:34aktualizováno  17:46
Vozidlo Veřejné bezpečnosti, limuzína, sporťák nebo oldtimer, to je jen několik podob, které na sebe může vzít legendární východoněmecký vůz Trabant. Stodvacetkrát jiný vůz stejné značky mohl vidět každý, kdo dorazil v sobotu na parkoviště před obchodním centrem v Letňanech.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si totiž dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

„Rok od roku sem jezdí víc a víc příznivců,“ pochvaloval si v sobotu velkou účast organizátor podzimní Trabantiády Michal Kotek. „Nic naplat, trabant se nyní stává kultovním vozidlem, jako byly minicoopery nebo brouky,“ dodal.

Poznávací značky napovídaly, že se sem se svým modelem nepřijeli pochlubit trabantisté pouze z České republiky, ale dlouhou cestu na pražský sraz vážili dokonce i Poláci nebo Slováci.

„Vím, že účastník ze Slovenska, který u mě shodou okolností spal, to sem měl 516 kilometrů,“ prozradil Michal Kotek.

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli. A tak se v řadě takzvaných cvikovských lidových vozů objevil mimo jiné i trabant, který před lety vlastnila Dagmar Havlová.

A kolik stojí si trabanta vyšperkovat, aby se za ním člověk na ulici ohlédl? „Vím, že udělat limuzínu, která se tu předvádí, stálo dvě stě tisíc. Ale jsou tady i pěkná auta, která koupíte za flašku rumu,“ řekl Michal Kotek.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát. Ve třiceti jezdil a zhruba stejný počet jich rozebral na náhradní díly. „Na modelu, který jsem dnes přivezl, jsem dělal sedm let. Peníze a strávený čas je možná lepší nepočítat,“ směje se dvacetiletý fanda trabantů Tomáš Foukner.

A jaká je podle něj největší výhoda automobilové legendy? „Kromě toho, že je díky dvoutaktnímu motoru lehčí na údržbu, tak to smrdí, a to na silnici zdravě provokuje,“ říká Tomáš Foukner.

Pryskyřník pádivý alias Trabant: Jak voní modrý dým
FOTOREPORTÁŽ z 9. trabantsrazu Vrbno u Blatné

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát.

Autoři:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.