Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trabanty za desetitisíce na srazu v Lednici

  20:43aktualizováno  20:43
Trabantům se kdysi nelichotivě říkalo "rozzuřený vysavač". Na bakelitové vozítko z bývalé Německé demokratické republiky ovšem ani dnes někteří lidé nedají dopustit.

Účastníci srazu trabantů v Pasohlávkách na Brněnsku se vydali i na spanilou jízdu, která skončila na nádvoří zámku v Lednici, kde parkovalo asi 150 aut | foto: Monika TomáškováMF DNES

O víkendu se o tom mohli přesvědčit lidé v Pasohlávkách na Brněnsku, kam se z celé země sjelo na sto padesát trabantů. Mnohé z nich však už mají úplně jinou výbavu než v době, kdy tímto lidovým vozidlem byly zaplavené silnice takřka v celé střední a východní Evropě.

"U nás doslova a do písmene platí pořekadlo o zlatých českých ručičkách. Mnozí majitelé trabantů dokázali se svými autíčky, koupenými častokrát už jen za pár stovek, zázraky,“ uvedl organizátor setkání trabantistů Jan Komenda a prozradil, že mnozí jeho přátelé do úpravy svých "trabíků“ investovali i desítky tisíc korun.

A jak vypadá takový vylepšený trabant? Může to být například kabriolet se silným motorem, moderním interiérem, v němž neschází CD přehrávač.

"Na trabantech nezůstal, v uvozovkách řečeno, kámen na kameni. Zatímco na českých vozidlech je vidět, jak jsou jejich majitelé při přestavbách kreativní, v Německu si je motoristé nechávají vylepšovat u různých firem, což už není ono,“ doplnil Komenda.

Majitelé trabantů jsou podle něho lidé různých profesí. Jsou mezi nimi mladíci, kteří již zvládli přestavby několika těchto strojů pod vedením svých otců, ale i úředníci, policisté, pošťáci nebo zámožní podnikatelé.

Na srazech se pak chlubí, co se svým trabantem zase provedli. Setkání slouží i jako příležitost pořídit si náhradní díly.

Od zahájení výroby trabantu na jaře 1958 do roku 1991, kdy byla ukončena, vyrobil národní podnik Sachsenring, Automobilové závody Zwickau, více než tři miliony těchto vozidel. Mizet z českých silnic začala v polovině devadesátých let.

Sraz trabantů v Lednici

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.