Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trenér Slavie při řízení rozebírá herní taktiku

aktualizováno 
Trenér a někdejší fotbalista pražské Slavie Karel Jarolím jezdí automobily německých značek. Nedávno přešel od VW k Opelu.

Karel Jarolím nyní jezdí v Opelu Vectra | foto: Dan MaternaMF DNES

Pro ligového fotbalistu je automobil samozřejmostí. Nebylo tomu tak vždycky.

"Když jsem začínal ve Slavii, jezdil jsem na tréninky z Jižního Města do Edenu autobusem číslo 213. Byla jiná doba,“ vzpomíná Karel Jarolím na druhou polovinu 70. let minulého století, kdy se rozjížděla jeho úspěšná fotbalová kariéra.

"První vlastní auto jsem si pořídil, až když jsem se do Slavie vrátil po vojně v Dukle. Pomohly mi k němu nějaké peníze z pojistky za zranění, jinak bych čekal déle. Byl to Fiat 127. Později jsem si koupil i druhého fiata.“

V současnosti má trenér Slavie krátce služební Opel Vectra 1.8. Předtím jezdil několik let ve Volkswagenu Passat. "Jízdní vlastnosti těch dvou automobilů jsou hodně podobné,“ tvrdí.

Hrával jste a později trénoval ve Francii. Za tu dobu jste absolvoval hodně cest domů a zpět. Máte rád dlouhé trasy?
Nevadí mi. Při jízdě relaxuju, mám možnost o spoustě věcí přemýšlet, nepovažuju to za ztracený čas. Jízdy v autě využívám třeba i k tomu, abych přemýšlel o taktice na nejbližší utkání. Občas se mi na delší cestě i něco dobrého v hlavě narodí.

Jezdíte rád rychle, nebo jste spíš opatrnější řidič?
V autě se silným motorem vám ani nepřijde, že uháníte nějak rychle. Jel jsem s mercedesem ve Francii asi 220 kilometrů v hodině. Ale to je maximum, rychleji už jezdit nemusím.

Už jste protáhl současného opela?
Tachometr má do 260 km/h, je to poměrně živé auto, ale ještě jsem neměl možnost třeba na německé dálnici vyzkoušet, co dovede.

Měl jste někdy velký karambol?
Jednou mi do cesty skočila srnka - to bylo šílené! Ten výraz v jejích očích, když se na poslední chvíli podívala, si budu pamatovat do smrti. Moc nepříjemné. Letěla přes předek, přes střechu... Mně se naštěstí nic nestalo, ale odnesl to předek auta.

V kolika letech jste začal jezdit?
Poprvé jsem řídil tátovo embéčko, tisícovku. Jezdit jsem celkem uměl, ale ještě jsem neměl řidičák, sebral jsem mu klíčky a jel asi pět kilometrů za svou holkou.

Jako na potvoru se mi podařilo píchnout kolo. Vyměnil jsem ho, ale bohužel jsem ho nenechal zalepit. Tátovi se pak stalo totéž, sáhl pro rezervu, ale ta byla prázdná! Byla to moje blbost a od táty jsem to schytal.

Vaši synové vám něco podobného taky udělali?
Naštěstí ne. Ani jsem se jim tím nikdy nepochlubil - nebylo čím. Když si člověk uvědomí, co by se mohlo stát...

Jaké auto z těch, co jste řídil, bylo vaše nejoblíbenější?
Mercedes řady C, turbodiesel 220. Je v něm příjemné svezení, podvozek je udělaný tak, že jízda je opravdu komfort.

Co na automobilu nejvíc oceňujete?
Důležitá je bezpečnost, zvlášť když člověk najezdí spoustu kilometrů. Nějaký čas jsem měl "džípa“ Opel Monterey, v tom jsem se cítil opravdu bezpečně. A bylo to pohodlné auto i na delší cesty.

A co výbava? Bavila by vás automatická převodovka?
Určitě. Chvíli jsem s ní jezdil. Kdybych si teď kupoval auto, zvažoval bych ji. Jízda je komfortnější.

Máte auto snů?
Ne, nejsem až takový fanda. Jezdil jsem mercedesem i bavorákem -to jsou značky kvality.

Po motocyklu netoužíte?
Ani ne. Určitě to přináší jiný prožitek než auto, chápu lidi, kterým se stane motorka vášní, ale obávám se, že bych na to neměl čas.

Čeho se na silnici bojíte?
Určitě tiráků. Když jsem v noci absolvoval cesty z Francie, musel jsem být neustále ve střehu. Nikdy nevíte, kdy začne jeden druhého předjíždět. To je moc nepříjemné.

Co máte ve voze nejmilejšího?
Možná vás překvapím - je to hlava Jana Žižky. Mosazná. Daroval mi ji velký slávista, kameraman pan Miroslav Ondříček jako talisman. Mám ji neustále při sobě, opatruju ji jako oko v hlavě.

Čím jezdí Karel Jarolím

Opel Vectra 1.8

výkon 90 kW
zrychlení 11,2 s
max. rychlost 205 km/h
rozměry délka/šířka/výška v mm 4611/1798/1460

Opel Vectra

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.