Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třetina dovážených ojetin je starší deseti let

  7:31aktualizováno  7:31
Dovoz ojetých osobních aut do Česka stoupl od ledna do října o čtyři procenta na 111 929 aut. Jejich ceny v cizině jsou přitom vyšší než v tuzemsku. Vyplývá to z informací Svazu dovozců aut a prodejců. Nejvíc lidé dováželi značku Škoda.

Mezi ojetými vozy z dovozu vládnou škodovky | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z pestré nabídky nových i ojetých aut na Automodul.cz.

Počet dovezených škodovek se zvýšil o 15 procent na 20 033 vozů. Následuje Ford se 16 370 dovezenými ojetinami a Volkswagen se 13 928 vozy. Třetina dovážených aut byla starší deseti let.

Lidé dovážejí ojeté vozy i přes to, že jejich ceny jsou například v Německu nebo Nizozemsku o 15 000 až 25 000 korun vyšší než v tuzemských autobazarech. "Škoda Octavia Combi z roku 2003 s motorem TDI je u nás ke koupi za průměrnou cenu 115 tisíc, v Německu za stejný vůz zaplatíte i s přihlášením v ČR 130 tisíc. Ford Focus Combi z roku 2007 s TDCi motorem koupíte u nás za 140 tisíc, v Německu za 150 tisíc a v Nizozemsku za 165 tisíc korun," uvedl mluvčí druhého největšího autobazaru Auto Esa Martin Doležal.

Současný stav prodeje ojetých aut v Německu a Nizozemsku je takový, že ve vozech se není možné často ani svézt, například proto, že chybí značky pro zkušební jízdu. Je možné platit jen hotově a prodejní smlouvy často obsahují klauzuli, že vůz je určen na export bez jakékoliv záruky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.