Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trh s ojetinami roste, zájem je hlavně o větší auta

  9:56aktualizováno  9:56
Po loňském propadu způsobeném krizí začínají prodeje ojetin v tuzemských autobazarech opět růst. Prodejci zaznamenali v březnu proti lednu růst poptávky o zhruba dvě třetiny a téměř desetiprocentní meziroční nárůst. Nejlépe se přitom prodávají vozy střední a nižší třídy a škodovky.

Mondeo patří k vyhledávaným ojetinám. Předposlední generace modelu je v autobazarech na výběr od 150 tisíc | foto: Ford

Podle statistiky největší tuzemské sítě AAA Auto se nyní nejlépe prodávají vozy jako je VW Passat, Ford Mondeo, Peugeot 407 nebo Renault Laguna v ceně od 200 000 do 300 000 Kč. "Zákazníci se letos vracejí k dražším vozům kombi s dieselovými motory," uvedl ředitel výkupu Petr Vaněček. V letošním roce se podle něj zvedl zájem i o dražší vozy jako Mercedes E, Audi Q7, BMW X5, které byly loni jen dost obtížně prodejné.

Jarní oživení poptávky potvrdil i Luboš Vorlík z Auto Diskont. "Řada zákazníků za poslední dva roky nákup vozu odkládala a teď si musí koupit novější automobil, protože náklady na údržbu toho starého jsou už neúměrně vysoké," dodal.

Propad cen

Stejně jako v segmentu nových vozů došlo v prodeji ojetin podle Pavla Hrušky ze Štěpánek Auto s nástupem krize k razantnímu propadu cen a snížení celkového objemu prodejů. "S ohledem na ceny nových vozů nebyli zákazníci ochotni platit standardní ceny odpovídající jejich opotřebení. Současný stav je oproti prvotnímu šoku již stabilizován. Bylo třeba rychle optimalizovat ceny a reagovat ještě pružněji na vývoj trhu," vysvětlil.

V druhém největším bazaru Auto Esa zůstávají podle mluvčího Pavla Foltýna obecně nejprodávanější vozy domácí značky Škoda. Modely Fabia, Octavia a Felicia obsadily první tři místa. Následují Ford Mondeo a Focus a VW Passat. "Vozy Škoda jsou v Auto Esa dlouhodobě nejprodávanější značkou," dodal.

Proti prodeji v tuzemských autobazarech dovoz ojetých aut v lednu a v únoru pokračoval v poklesu. Meziročně se import snížil o 15 procent na 14.911 vozů.

Auto zadarmo

Díky oživení poptávky čeká AAA v nejbližších dnech půlmiliontý prodaný automobil od svého založení v roce 1992. Jedno z 3 500 aut, které momentálně stojí na prodejních plochách všech 25 autocenter firmy v Česku a na Slovensku, dostane jeho kupec zadarmo. "Předpokládáme, že bychom měli půlmiliontý vůz prodat v nejbližších dnech, odhadujeme tak středu, čtvrtek, maximálně pátek. Zákazník dostane auto zcela zdarma," říká ředitel prodeje skupiny AAA Auto David Keller.

Docela nešťastní by v Áčkách byli, kdyby náhoda padla na kupce třeba pět let starého Porsche 911 Carrera S, které je s cenovkou 1,3 milionu korun nejdražším strojem v nabídce; naopak asi by jim vůbec nevadilo, kdyby výhru získal třeba některý z kupců postarších Felicií. Statisticky nejčastější prodejní cenou vozu v AAA je však 120 tisíc korun.

Šťastlivec si musí nejprve auto vybrat, zaplatit - ať už hotově nebo na splátky - a teprve druhého dne se při zpracování dat ze systému ukáže, kdo uspěl. "Až zjistíme, u kterého zákazníka se objeví pořadové číslo 500 000, budeme ho telefonicky informovat," popisuje mluvčí AAA Auto Dana Pavlousková.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.