Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trháky i propadáky pařížských autosalonů

aktualizováno 
Uvedení nových modelů, chlubení se fantazií designérů, přesně to jsou autosalony. Dějiny se psaly i v Paříži. Autosalon ve francouzském hlavním městě mají rády hlavně domácí výrobci. Francouzské publikum ale vidělo v posledních ročnících i jiné přelomové modely.

Studie Sésame se dnes prodává jako Peugeot 1007 | foto: Peugeot

Dacia Logan MCV

Celosvětový laciný trhák Dacia Logan dostal obří sedmimístnou kombiverzi před dvěma lety právě u Seiny. Stejný poprask vyvolala Kia cee´d - první model této korejské automobilky, ze kterého ostatní značky pořádně rozbolela hlava. cee´d přivezl do Česka delší než dvouletou záruku a když už nic jiného, zaslouží uznání za podíl nastartování zlevňování aut na našem trhu.

Kia Cee´d

Paříž 2006 viděla poprvé také Joyster - prozatím poslední čistokrevnou studii mladoboleslavské automobilky. Před dvěma roky patřila k citronově žlutá škodovka k nejzářivějším exponátům v Paříži a měla dokonce namířeno do výroby. Sen o sportovně vypadajícím autě pro mladé vzal ale časem v Boleslavi za své.

Škoda Joyster

 
Před šesti lety viděla Paříž premiéru hravých sportovních dvojčat Smartu. Automobilka, jejíž jméno je synonymem malého městského auta postavila verzi roadster a coupé. Bohužel se nesetkaly s úspěchem a v listopadu 2005 se z výroby odporoučely.

Smart Roadster


Na svůj velký úspěch čeká i studie Sésame, kterou představil Peugeot ve stejném roce. Malý městský peugeot, který automobilka o do roky později uvedla do sériové výroby pod označením 1007, přijel i s netradičními odsunovacími dveřmi a pohlednou krabicovitou karoserií téměř stejnou jako u sésamu. Tisícsedmička sice v nabídce peugeotu setrvává, ale o vyloženém trháku se - i díky vysoké ceně - rozhodně mluvit nedá.

Honda Accord

Z pařížského mola ročníku 2002 vyjela na silnici také Honda Accord. Letos dostal tento velmi povedený a nadčasový model novou generaci. Na "starý" accord, který následně dostal ještě nekonvenční krabicovitou kombiverzi, ale budou znalci ještě dlouho vzpomínat.

Citroën C-Airdream

Z hvězdných konceptů začátku prvního desetiletí nového tisíciletí vyčnívá C-Airdream. Čistokrevný snový koncept Citroënu. Sportovní kupé si v roce 2002 rozhodně nedělalo ambice na sériovou výrobu, naznačilo ale, že právě tahle francouzská značka bude v následujících letech i nadále ohromovat designem svých modelů.

Pininfarina Nido


Dva roky na to přivezl do Paříže zajímavou studii Pininfarina. Tradiční italský karosář vytvořil superbezpečný městský bonbónek jménem Nido. Na předposledním autosalonu v roce 2006 to zase vonělo benzinem, spálenými gumami, rychlostí... a penězi. Na jednom konci stála automobilová socha Alfa Romeo 8C Competizione. Právě v Paříži bylo oznámeno, že se tato italská kráska dostane na silnici v limitované 500kusové edici.

Audi R8

O pár hal dál pak nebylo přes hromadu diváků ani vidět supersport se čtyřmi kruhy na kapotě. Beznadějně vyprodané je Audi R8 do dneška a velcí kluci o něm sní stejně jako o lamborghini, ferrari & spol. Paříž také viděla před dvěma roky premiéru sériového Nissanu Qashqai, jehož úspěšný start prodeje zaskočil i samotnou automobilku. U Fordu pak stála studie jménem Iosis X, která se od letošního roku prohání lehkým terénem jako Ford Kuga.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.