Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinná auta nejsou pro každou rodinu, mají problém s autosedačkami

aktualizováno 
Velká auta někdy uvezou jen dvě dětské sedačky. Ukázal to test švýcarského autoklubu TCS, který zkoumal 13 rodinných vozů. Velké kombíky a MPV jsou pro rodinu lepší než malá SUV a sedany, potvrdilo se.

Ve schopnosti nacpat na malý půdorys co nejvíc lidí zatím zůstává nepřekonaný Fiat Multipla, který se už několik let nevyrábí. Auto s délkou čtyři metry (před faceliftem mělo 399 cm) naloží šest dospělých bez větších potíží. | foto: Fiat

„Autoklub TCS otestuje každý rok více než desítku oblíbených rodinných aut, u nichž zjišťuje, jak praktická jsou pro rodiny s dětmi,“ popisuje originální test Petr Buček z magazínu AutemBezpečně.cz. Od roku 2010 už TCS ohodnotil stovku aut.

Výsledky testu TCS

Které auto odveze v druhé řadě tři děti

Výborné: Peugeot Partner Tepee, Renault Espace, Volkswagen Multivan T5

Dobré: Volkswagen Passat Variant

Dostatečné: Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Ford Tourneo Connect (L1), Kia Sorento, Mercedes GLA, Subaru Outback, Suzuki Vitara

S omezením: Jeep Renegade, Nissan X-Trail

Nevhodné: -

TCS mimo jiné zkouší, kolik dětských autosedaček se do aut vejde a na která sedadla. „Ukázalo se, že ne každá dětská autosedačka může zamířit do jakéhokoliv auta,“ uvádí Buček.

Podle TCS sedačky často projdou úspěšně testy bezpečnosti evropské „crashtestové“ organizace EuroNCAP, jenže už není hodnoceno jejich praktické využití. Z třinácti testovaných uspělo 11 aut v hodnocení ochrany dětí na výbornou

„Všech 13 porovnávaných vozů uveze dvě děti v autosedačkách. Kdo však chce pravidelně nebo jen občas odvézt více dětí, ne s každým autem uspěje,“ cituje z výsledků testu Buček.

Test hodnotí umístění sedaček na sedadlo spolujezdce a místa druhé řady.

Kia Sorento

Kia Sorento

Hodnotitelé si v testu všímají také návodů k obsluze a přístupnosti úchytů Isofix. Někdy si podle TCS instrukce v návodech protiřečí, některá auta mají krátké bezpečnostní pásy, což ztěžuje nebo rovnou znemožňuje instalaci sedačky. Některé vozy mají těžko přístupné úchyty Isofix a Top-Tether.

TCS doporučuje při výběru auta zahrnout do poroty také děti s jejich sedačkami.

Z letošních novinek dobře naložíte tři děti na zadní řadu do Peugeotu Partner Tepee, nového Renaultu Espace a Volkswagenu Multivan.

Fotogalerie

Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Kia Sorento, Mercedes GLA, Suzuki Vitara a Subaru Outback buď nenabízejí dostatek místa, nebo mají jiná technická omezení pro instalaci pěti sedaček do zadní řady. Některé modely mají podle TCS moc vysoký středový tunel, který znemužňuje instalaci dětské sedačky s opěrkami nohou.

Naopak špatné hodnocení dostalo duo Nissan X-Trail a Jeep Renegade. První sice může mít až tři řady sedadel, v pětimístné konfiguraci se ale na zadní místa vejdou jen dvě dětské sedačky. „Také Jeep Renegade není podle výrobce vhodný pro převážení dětí v sedačkách na místě spolujezdce ani na prostředním zadním sedadle,“ uzavírá Petr Buček.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.