Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rodinná auta nejsou pro každou rodinu, mají problém s autosedačkami

aktualizováno 
Velká auta někdy uvezou jen dvě dětské sedačky. Ukázal to test švýcarského autoklubu TCS, který zkoumal 13 rodinných vozů. Velké kombíky a MPV jsou pro rodinu lepší než malá SUV a sedany, potvrdilo se.

Ve schopnosti nacpat na malý půdorys co nejvíc lidí zatím zůstává nepřekonaný Fiat Multipla, který se už několik let nevyrábí. Auto s délkou čtyři metry (před faceliftem mělo 399 cm) naloží šest dospělých bez větších potíží. | foto: Fiat

„Autoklub TCS otestuje každý rok více než desítku oblíbených rodinných aut, u nichž zjišťuje, jak praktická jsou pro rodiny s dětmi,“ popisuje originální test Petr Buček z magazínu AutemBezpečně.cz. Od roku 2010 už TCS ohodnotil stovku aut.

Výsledky testu TCS

Které auto odveze v druhé řadě tři děti

Výborné: Peugeot Partner Tepee, Renault Espace, Volkswagen Multivan T5

Dobré: Volkswagen Passat Variant

Dostatečné: Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Ford Tourneo Connect (L1), Kia Sorento, Mercedes GLA, Subaru Outback, Suzuki Vitara

S omezením: Jeep Renegade, Nissan X-Trail

Nevhodné: -

TCS mimo jiné zkouší, kolik dětských autosedaček se do aut vejde a na která sedadla. „Ukázalo se, že ne každá dětská autosedačka může zamířit do jakéhokoliv auta,“ uvádí Buček.

Podle TCS sedačky často projdou úspěšně testy bezpečnosti evropské „crashtestové“ organizace EuroNCAP, jenže už není hodnoceno jejich praktické využití. Z třinácti testovaných uspělo 11 aut v hodnocení ochrany dětí na výbornou

„Všech 13 porovnávaných vozů uveze dvě děti v autosedačkách. Kdo však chce pravidelně nebo jen občas odvézt více dětí, ne s každým autem uspěje,“ cituje z výsledků testu Buček.

Test hodnotí umístění sedaček na sedadlo spolujezdce a místa druhé řady.

Kia Sorento

Kia Sorento

Hodnotitelé si v testu všímají také návodů k obsluze a přístupnosti úchytů Isofix. Někdy si podle TCS instrukce v návodech protiřečí, některá auta mají krátké bezpečnostní pásy, což ztěžuje nebo rovnou znemožňuje instalaci sedačky. Některé vozy mají těžko přístupné úchyty Isofix a Top-Tether.

TCS doporučuje při výběru auta zahrnout do poroty také děti s jejich sedačkami.

Z letošních novinek dobře naložíte tři děti na zadní řadu do Peugeotu Partner Tepee, nového Renaultu Espace a Volkswagenu Multivan.

Fotogalerie

Audi A3 Sportback, Ford Mondeo SW, Kia Sorento, Mercedes GLA, Suzuki Vitara a Subaru Outback buď nenabízejí dostatek místa, nebo mají jiná technická omezení pro instalaci pěti sedaček do zadní řady. Některé modely mají podle TCS moc vysoký středový tunel, který znemužňuje instalaci dětské sedačky s opěrkami nohou.

Naopak špatné hodnocení dostalo duo Nissan X-Trail a Jeep Renegade. První sice může mít až tři řady sedadel, v pětimístné konfiguraci se ale na zadní místa vejdou jen dvě dětské sedačky. „Také Jeep Renegade není podle výrobce vhodný pro převážení dětí v sedačkách na místě spolujezdce ani na prostředním zadním sedadle,“ uzavírá Petr Buček.





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.