Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

UFO od Volkswagenu jezdí u Prahy. XL1 stojí až tři miliony

  11:19aktualizováno  11:19
V okolí Průhonic u Prahy se pohybují zvláštní futuristické Volkswageny. Jde o hybridní modely XL1, které dokážou ujet 100 kilometrů na pouhých 0,9 litru paliva. Bílé unikáty nafotil čtenář iDNES.cz.

Volkswagen tento původně hodně futuristický koncept dotáhl až do malosériové výroby a v současné době tři z těchto vozů přivezl do Česka, aby je představil movité klientele.

Akce probíhá v areálu v Průhonicích za zavřenými dveřmi. Představitelé Volkswagenu odmítli k akci uvést jakékoliv podrobnosti, pouze potvrdili, že některé ze série pouhých 200 vozů XL1 mohou najít svého majitele i v Česku.

Cena se pohybuje kolem 2,8 milionu korun. Automobilka vyrobí pouze 200 kusů...

Cena rozhodně není nízká, pohybuje se kolem 2,8 milionu korun, majitel za ně ale získá naprostý unikát napěchovaný nejmodernějšími technologiemi.

Fotogalerie

Stejně jako třeba Lamborghini Aventador má skelet karoserie a povrchové panely vyrobené z uhlíkových kompozitů, vůz pohání kombinace elektromotoru a dvouválcového TDI 0,8 litru o celkovém výkonu 55 kW.

Díky ultralehké konstrukci a technické výbavě toto jen něco málo přes metr vysoké UFO dokáže uhánět rychlostí až 160 km/h, přičemž v plně elektrickém režimu ujede až 50 km. XL1 váží jen 795 kg a může se pochlubit nejaerodynamičtější karoserií mezi sériově vyráběnými auty.

Autor:


Témata: Průhonice


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.