Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třicítka ve městě má smysl. V Londýně umírá o čtyřicet procent chodců méně

aktualizováno 
Zóny s rychlostním limitem 20 mil za hodinu, tedy 32 km/h, pomáhají výrazně snížit následky dopravních nehod. Ukázala to studie provedená v ulicích Londýna, kde omezení rychlosti zachrání ročně 200 lidí.

Ilsutrační foto | foto: Rolls-Royce

Studie londýnské vysoké školy the London School of Hygiene and Tropical Medicine zkoumala údaje o dopravních nehodách, zraněních a úmrtích z let 1986-2006. Porovnávala údaje v místech, kde byla zavedena zóna s dvacetimílovým rychlostním limitem (tedy 32 km/h). Běžná maximální povolená rychlost v ulicích Londýna i dalších britských měst je přitom 30 mil za hodinu, tedy 48 km/h.

Počet zranění a úmrtí se ve dvacetimílových zónách snížil o 41,9 %. Zatímco při rychlosti třicet mil za hodinu zemře při střetu s automobilem jeden z pěti chodců, při dvacetimílové rychlosti je to pouze jeden ze čtyřiceti. Nemluvě o tom, že poklesne i samotný počet takových střetů.

Největší pokles následků nehod byl zaznamenán u dětí do 11 let, naopak jen sedmnáctiprocentní pokles následků byl zaznamenán u cyklistů. Ročně tyto zóny v Londýně zachrání 200 životů, pokud by se výrazně rozšířily, mohlo by toto číslo stoupnout na 700, říká studie. V oblastech, které bezprostředně se zónami dvacetimílového rychlostního limitu sousedí, navíc poklesly následky dopravních nehod o 8 procent.

V Londýně, ale i dalších britských městech tak v návaznosti na výsledky studie začínají sílit hlasy, které volají po častějším užívání dvacetimílového rychlostního omezení. Lze očekávat, že dříve nebo později tyto hlasy přeskočí kanál La Manche a o větším zavedení přísnějších rychlostních limitů se začne diskutovat i v kontinentální Evropě.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Transit 2.2 ABS,ESP,KLIMA,č.16.
Ford Transit 2.2 ABS,ESP,KLIMA,č.16.

r.v. 2013, naj. 78 000 km, diesel, 1. majitel
579 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.